فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

بسیج شجره طیبه ای است که عقبه فکری اش احساس مسئولیت است

این نهاد مردمی از همان آغازین روزهای تشکیل با پیشتازی در رفع مشکلات موجود جامعه توانسته گام های موثری در توسعه کشور بردارد.
کد خبر: ۸۷۷۹۷۷۸
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار جلیل بابازاده در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته بسیج با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تاکید کرد: بسیج شجره طیبه ای است که عقبه فکری اش احساس مسئولیت است؛ این نهاد مردمی از همان آغازین روزهای تشکیل با پیشتازی در رفع مشکلات موجود جامعه  توانسته گام های موثری در توسعه کشور بردارد.

وی افزود:در بحث فرهنگی به دلیل بستر مناسب که نشات گرفته از خون شهداست نهایت تلاش خود را در موضوعات جوانان، هنر و فضای مجازی به کار گرفته ایم تا بتوانیم در هدایتگری جامعه  نقش آفرین باشیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه کار تربیتی تخصص، تعهد ، صبر و تحمل بالا می خواهد، تاکید کرد: در جنگ نرم تبحر و تجربه لازم حقیقتا کم است و در این راستا به هدایت علما و اندیشمندان نیازمندیم.

وی یادآور شد: گرچه کارهای فرهنگی و تربیتی در دراز مدت اثرات خود را خواهد گذاشت اما اطمینان می دهم که بسیج در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده  است؛ در حال حاضر 5 هزار و 100 گروه حلقه صالحین در استان تشکیل می‌شود که 22 استاد یار، 60 سرمربی، بیش از 300 مربی و بیش از 5000 سرگروه حلقه صالحین عهده دار این مسئولیت خطیر هستند.

وی افزود: از تاثیرات حلقه های صالحین امسال این بود که 15 هزار نفر در این محفل صمیمی و دوستانه شرکت کرده و امسال 8هزار بسیجی جدید جذب شد.

1064 کارخانه اردیبل تنها 7 هزار اشتغالزایی دارد!

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل خاطر نشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی بسیج با کارهای تبیینی، ترویجی و البته با اعتبارکم 25 میلیاردی و بدون دستگیری هیچ دستگاه دولتی تمام تلاشش را برای ایجاد اشتغالزایی بکار گرفته است والحمدلله توانسته ایم با پول اندک بسترهای اشتغالزایی خوبی را فراهم کنیم.

 بابازاده خاطر نشان کرد: طبق پایش صورت گرفته از 750 کارخانه از1064 کارخانه مجوزدار اردبیل در 10 شاخص  باید بیش از 17 هزار نفر در کارخانه های استان مشغول به کار می شدند اما در شرایط فعلی اکثر این کارخانه در حالت نیمه تعطیل نیمه راکد و یا با ظریفت اندک مشغول به کاراست که با این اوصاف سهم اشتغالزایی این کارخانه ها  تنها 7 هزار نفر است.

وی گفت: طبق پایش صورت گرفته سه درصدی از مشکلات کارخانه ها مربوط به تحریم و 17درصد مدیریتی و 5 درصد حقوقی است.

حمایت مالی بسیج از اختراعات در اردبیل

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یادآور شد: علاوه بر اقتصاد مقاومتی و کارهای فرهنگی تاکید روی بسیج علمی است در این راستا شورای نخبگان استان تشکیل شده و به ازای هر اختراعی ثبت شده از 300 هزارتا یک میلیون تومان حمایت مالی می کنیم؛ امسال 50 اختراع جدید به ثبت رسیده است.

 وی خاطر نشان کرد: حقیقت مطلب این است که بسیج بی واسطه با مردم ارتباط دارد و در جریان مشکلات آنها است به گونه ای که در شش ماهه اول 300 هزار نفر ارتباط داشتیم.

  برای ایجاد بیمارستان 64 تختخوابه مجوز گرفته ایم

بابازاده تصریح کرد: در کارهای عمرانی  نیز بسیج پیشرفت های خوبی داشته  و زیر بنا از  127 هزار متر مربع به 97 هزار مربع  در برنامه پنجم پنج ساله رسیده است؛ 60سوله صالحین 400 نفره، 11 سالن 9 دی هزار متر مربعی با تمام امکانات در کل مناطق ساخته شده که این در کار تربیتی موثر است.

  به گفته فرمانده سپاه استان اردبیل مجوز ایجاد بیمارستان 64 تختخوابه ، درمانگاه گرمی و یک استخر در ار پارس آباد گرفته شده  و از 30 آبان تا آخر آذر هر روز یک پروژه افتتاح می شود.
ارسال نظرات