جانشین بسیج دانشجویی استان البرز در جلسه ی حلقه ی ناصرین مطرح کرد:

بسته های محتوایی غرب، حاوی مفاهیم ضد فرهنگی است

شاه حسینی گفت: خوراک فکری و بسته های محتوایی که غرب به صورت انیمیشن و اسباب بازی و دیگر اقلام سرگرمی در جهان منتشر می کند، همواره دارای مضامینی از تهاجم فرهنگی و نشر افکار متضاد با فرهنگ اسلامی و دینی مسلمانان است.
کد خبر: ۸۷۷۹۶۳۰
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان البرز، بیست و چهارمین جلسه ی حلقه ی ناصرین بسیج دانشجویی استان البرز با حضور جمعی از کارکنان بسیج دانشجویی در سالن جلسات شهید رنگرز برگزار شد.
 
در این جلسه انیمیشن زوتوپیا (زوتروپلیس) به کارگردانی بایرون هاوارد و ریچ مور محصول سال 2016 به نمایش گذاشته شد و مورد نقد و بررسی و تحلیل محتوا قرار گرفت.
 
این نقد و بررسی و تحلیل محتوا با هدف آشنایی بیشتر با شگردهای رسانه ای غرب و تاثیر بر افکار مخاطبین در سنین کودکی و نوجوانی انجام گردید.
 
انیمیشن و پویا نمایی از راه های نفوذ در افکار نوجوانان است که با توجه به  گفتمان موجود در این اثر باید مورد بررسی قرار گیرد، مفاهیمی چون برتری نژادی، جهانی شدن و آرمان شهر در این اثر به وضوح دیده می شود.

شاه حسینی با اشاره به این موضوع گفت: خوراک فکری و بسته های محتوایی که غرب به صورت انیمیشن و اسباب بازی و دیگر اقلام سرگرمی در جهان منتشر می کند، همواره دارای مضامینی از تهاجم فرهنگی و نشر افکار متضاد با فرهنگ اسلامی و دینی مسلمانان، این بار با تاثیر بر کودک و نوجوان می باشد که گروه های دست اندر کار در عرصه ی فرهنگی و اجتماعی باید این مفاهیم را از لا به لای این اثرات استخراج و گفتمان آن را به صورت تحلیلی در اختیار مخاطبان قرار دهند.
 
جانشین بسیج دانشجویی البرز ادامه داد: امروز بحمدالله در جمهوری اسلامی شاهد ساخت پویا نمایی های بسیار تاثیر گذاری هستیم که در صورت حمایت بیش از پیش رسانه ی ملی و مراکز رسانه ای، تعلیم و تربیت کودکان به گونه ی اسلامی و طراز با ارزش ها صورت خواهد پذیرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها