صالحی خبر داد

بهره‌مندی یک میلیون ایرانی از رادیوداروها

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: یک میلیون ایرانی از رادیودارو استفاده می‌کنند، بدین منظور قرارداد 70 میلیون یورویی گ.م.پ را برای تولید رادیودارو با طرف خارجی امضا کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۷۷۹۵۷۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اکبر صالحی صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی اورژانس هسته‌ای اظهار داشت: اعتبار این قرارداد 70 میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود و امیدواریم تا سه سال آینده در اجرای این طرح رادیوداروها را تولید و صادر کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: به زودی قسط اول ساخت دو نیروگاه جدید بوشهر به مبلغ 10 هزار میلیارد دلار که 30 هزار میلیارد آن با همکاری بانک مرکزی تأمین می‌شود، پرداخت خواهد شد.

صالحی گفت: با اجرای طرح‌های بیمارستانی تحول عظیمی در استان بوشهر رخ می‌دهد که به نفع مردم این استان است.

وی افزود: همزمان با ساخت دو نیروگاه جدید آب‌شیرین‌کن با ظرفیت 200 هزار متر مکعب نیز در بوشهر احداث خواهد شد و همه این طرح‌ها نشان می‌دهد که شیب توسعه ایران افزایش یافته و آینده تابناکی پیش روی کشور است.

صالحی با اشاره به احداث سومین اورژانس هسته‌ای در کشور اظهار کرد: براساس قوانین نظام هسته‌ای باید در محلی که فعالیت هسته‌ای انجام می‌شود اورژانس هسته‌ای هم احداث شود و هم‌اکنون در اصفهان، اراک و بوشهر اورژانس هسته‌ای در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: اورژانس هسته‌ای بوشهر در 8 هزار متر مربع احداث می‌شود و با احداث بیمارستان جامع و بیمارستان قلب تحول عظیمی در سلامت استان بوشهر رخ خواهد داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه به‌کارگیری فناوری هسته‎ای از اولویت‌های ماست، گفت: برای تولید محصولات جدید تفاهم‌نامه‌ای با بخش‌های مختلف از جمله وزارت نفت و حوزه کشاورزی امضا کردیم به طور مثال در حوزه کشاورزی برای مبارزه با آفات و مقاوم‌سازی محصولات کشاورزی از فناوری هسته‌ای بهره خواهیم برد.

صالحی بیان کرد: کرم گلوگاه انار خسارت زیادی به باغات انار زده و در سازمان انرژی اتمی برای مبارزه با این خسارت نتایج خوبی گرفتیم که یک محصول جدید تولید کنیم.

ارسال نظرات