مدیر جبهه فرهنگی استان یزد در یادواره شهدای دانش آموز ناحیه روح الله:

بهترین الگو برای جوانان شهیدان هستند/زندگینامه ی شهدا را مطالعه کنید

به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا؛حوزه شهید مطهری از ناحیه روح الله یزد با همکاری دبیرستان نمونه فاطمه الزهراء(س) و اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 یزد اقدام به برگزاری یادواره شهید نمود.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۷۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛یادواره شهدای دانش آموز با عنوان همکلاسی آسمانی در محل دبیرستان فاطمه الزهرا(س) وبا حضور مسئولین سپاه الغدیر،ناحیه روح الله و اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 یزد برگزار شد.

حجه الاسلام نجیمی در این یادواره در توصیه به جوانان گفت:سعی کنید الگویتان را شهدا قرار دهید.شهدا تمام زندگیشان،اخلاقشان،عبادتشان برای ما درس است.

وی در ادامه افزود: به جای آنکه وقتتان را صرف کارهای بیهوده کنید، زندگینامه شهدا را که در قالب کتابهایی آورده اند را مطالعه کنید؛ شهدا انسانهای معمولی نبودند اینها اولیاء الله بودند.اینها مقربان درگاه الهی بودند.

وی در ادامه خاطره ای از پدر شهید نقل کرد و گفت:چند سال پیش فردی خاطره ای از دایی شهیدش از زبان پدر بزرگش نقل می کرد و می گفت:من خیلی به این پسرم سخت می گرفتم و نمی خواستم که درس بخواند چون کار کشاورزی داشتم ولی این پسرم خیلی علاقه به درس خواندن داشت روزها کار می کرد و شبها درس می خواند حتی گاهی اوقات او را کتک می زدم ولی او یکبار هم به من بی احترامی نکرد و با بقیه پسرهای من خیلی فرق داشت.

نجیمی در ادامه گفت:ای عزیزان این را هم بدانید که وظیفه ما سنگین تر از آنهاست چرا که آنها به وظیفه خودشان عمل کردند و دفاع فیزیکی از کشور انجام دادند ولی ما باید میراث دار و وارث خود آن عزیزان باشیم و در دفاع معنوی،فکری،فرهنگی،اقتصادی و غیره از کشورمان کوشا باشیم.

نجیمی با بیان اینکه شهید برونسی به خاطر غیرتش در هنگام سربازی محل خدمتش از مکان خوب به بدترین مکان تغییر داده می شود خاطر نشان کرد:یک بی حجابی،یک بی عفتی،یک گناه باعث پایمال شدن خون شهیدان می شود.


ارسال نظرات