«عشاق زیر گیوتین داعش» نقد شد

خبرگزاری بسیج: آیین رونمایی و نقد و بررسی کتاب " عشاق زیر گیوتین داعش" با حضور جمعی از مسئولان و چهره های ادبی و فرهنگی در مجمتع شیخ ابوالفتوح رازی شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۵۶۷۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در ابتدای مراسم «مهدی اشتری» نویسنده کتاب، بخشهایی از تازه ترین اثر خود را برای حاضران خواند و به بیان ویژگی های شخصیت اصلی داستان پرداخت.

وی اظهار داشت: این کتاب اولین رمان در محکومیت جنایات گروهک تروریستی داعش است و امیدوارم این دردنامه و فریاد در تمام جهان مورد توجه قرار گیرد. این رمان فریاد زنان و کودکان عراقی و سوری است که برای فرار از جنایتهای وحشیانه داعش در دریا غرق شدند و سازمانهای حقوق بشر نیز در برابر این جنایت بی توجهند.

وی خاطر نشان کرد: دو سال پیش که این کتاب را نوشتم، داعش در اوج جنایت و بسیاری از مناطق را تحت تصرف خود درآورده بود و اکنون بسیار خرسندم  که جبهه حق علیه باطل در حال از بین بردن این گروهک تروریسی ضد اسلام و آزادسازی مناطق مورد تصرف است.

وی با تجلیل از مستشاران ایرانی و مدافعان  حرم که جان خود را برای نابودی تکفیری های داعش به خطر می اندازند، یادآور شد: در جلد دوم این کتاب، موضوع شهدای مدافع حرم مطرح شده و به زودی چاپ و منتشر خواهد شد.

در ادامه «علی اله سلیمی» نویسنده و  منتقد، جسارت و شجاعت نویسنده برای پرداختن به یکی از موضوع های  روز جهان و بیان جنایات این گروهک در قالب یک رمان را ستود و افزود: کسانی که در موضوع های خاص، خالق اولین آثار هستند، سختی های زیادی را متحمل می شوند و در آینده آثار ایشان به عنوان منبع برای نویسندگان دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به ویژگیهای یک اثر ادبی ماندگار اظهار داشت: بیان جنایات داعش و القای نفرت از این گروهک تکفیری در چارچوب یک داستان عاشقانه، کار قابل توجهی است.

این منتقد ادبی بیان کرد: بخشی از کتاب حاضر، اطلاعات مستند و واقعی از اشخاص و مکان ها را به خوانده می دهد و پیوند خوبی با قصه برقرار کرده است.

«علی اله سلیمی» با اشاره به اینکه در جزئی نگاری، داستان بهتر شکل می گیرد، افزود: در برخی رویدادهای داستان بیش از اندازه جزئی نگاری و توصیف شده که به عقیده بنده نقطه ضعف کتاب است.

«سودابه فرضی پور» نویسنده و منتقد نیر در سخنانی با اشاره به اینکه نویسنده از مقوله عشق به عنوان بستر اصلی برای بیان داستان اصلی بهره برده، افزود: در عشق جستجو و انتقام وجود دارد و در این کتاب نیز این موضوع به خوبی پرداخته شده است.

وی اضافه کرد: اگر چه کار نوشتن، عرق ریزان روح است ولی به نویسنده پیشنهاد می کنم برای نگارش جلد دوم کتاب که به مدافعان حرم اختصاص دارد، به کشورهای عراق و سوریه بروند و با مشاهدات عینی و قرار گرفتن در فضای داستان، به جذابیت کتاب بیفزایند.

در پایان حاضران نیز به بیان نقطه نظرات خود درباره این کتاب پرداختند.

گفتنی است، آیین رونمایی و نقد و بررسی کتاب "عشاق زیر گیوتین داعش" در آستانه هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با مشارکت اداره کتابخانه های شهرستان ری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و سازمان فرهنگی هنری منطقه 20 برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات