دبیر سیاسی وطن امروز در گفت‎وگو با «بسیج»:

امیدواریم وعده‌های "برجامی" روحانی مانند شعار "آزادی بیان" نشود

نورالدینی گفت: بر اساس صحبت‎های آقای آملی اعتبار اظهارات و مواضع آقای روحانی زیر سوال رفته و این مسئله خیلی خطرناک و نگران کننده است.
کد خبر: ۸۷۷۵۰۸۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
سید عابدین نورالدینی دبیر سیاسی وطن امروز با اشاره به اظهارات اخیر رئیس قوه قضائیه در انتقاد از سخنان رئیس جمهور در خصوص رسانه‎ها اظهار داشت: براساس صحبت‎های آقای آملی لاریجانی ما با دولتی مواجه هستیم که شخص رئیس جمهور برای برخورد قهری با رسانه‎ها تلاش ویژه‎ای می‎کند؛ این مسئله یک پدیده جدید در فضای سیاسی کشور است.

نورالدینی با اشاره به عملکرد دولت‎های گذشته در برخورد با رسانه‎ها گفت: در زمان دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی دوران تاریک فعالیت رسانه‎ای بود و دولت او رابطه چندان خوبی با مقوله رسانه نداشتند و انتقادات را نمی‎پذیرفتند و برخوردهای شدیدی با منتقدین می‎کردند.

وی با بیان اینکه در دولت اصلاحات نیز جریان منتقد دولت، جریانی نبود که بروز و ظهور رسانه‎ای آنچنانی داشته باشد عنوان کرد: در حوزه رسانه ای برخوردهای شدیدی به خصوص در حوزه فرهنگی و سینما صورت گرفت؛ به فیلم‎هایی که محتوای آنها به مذاق دولت خوش نمی‎آمد، اجحاف می‎کردند و حتی نوبت اکران خوبی به آنها نمی‎دادند و حتی همان چند روزنامه‎ای که منتقد دولت بود را توقیف می‎کردند.

دبیر سیاسی روزنامه وطن امروز به فضای رسانه‎ای در دولت سابق اشاره‎ای کرد و گفت: در دولت گذشته فضا مقداری باز شد و جریان منتقد دولت که دارای امپراطوری بزرگ رسانه‎ای هم بود، فعالیت‎های خیلی گسترده‎ای داشتند؛ یعنی از همان سال84 تا پایان دولت، بدترین ادبیات را در مورد رئیس جمهور به کار بردند.

این فعال رسانه‎ای افزود: ما با دولتی مواجه هستیم که به گفته رئیس قوه قضائیه، رئیس آن دولت مرتبا فشار می‎آورد که فلان روزنامه را ببندند یا فلان سایت را توقیف کنند.

نورالدینی تاکید کرد: بر اساس صحبت‎های آقای آملی لاریجانی ما الان شاهد قول و عمل متناقض آقای رئیس جمهور هستیم؛ یعنی رئیس جمهور در حوزه آزادی بیان و پذیرش انتقادات یک حرف را می‎زند، اما در واقع فعل او در تناقض با این حرف است، به تعبیری دیگر رئیس جمهور رفتاردوگانه ای در قبال رسانه‎ها دارد؛ در ظاهر یک حرف را می‎زند و در باطن و در مقام عمل با چرخش 180درجه‎ای شخص رئیس جمهور مواجه می‎شویم!

وی در ادامه این مطلب عنوان کرد: برای ما اهالی رسانه حیرت‎آور و در عین حال قابل تامل است که رئیس جمهور در عالی‎ترین سطح مشورت‎ها و مذاکرات مملکتی که همان ملاقات با رهبری معظم انقلاب است، بحث توقیف مطبوعات به عنوان دغدغه‎ها و دل‎مشغولی‎های رئیس جمهور مطرح می‎شود که این مسئله خیلی نگران کننده است.

دبیر سیاسی روزنامه وطن امروز به تبعات صحبت‎های آقای آملی در مورد ماهیت نقدپذیری رئیس جمهور اشاره‎ای کرد و گفت: ما اهالی رسانه‎ با شنیدن این حرف‎ها نسبت به دولت احساس ناامنی می‎کنیم یعنی طبق صحبت‎های آقای آملی وقتی رئیس جمهور به رئیس قوه قضائیه فشار می‎آورد و هم در عالی‎ترین سطح ممکن در ملاقات با رهبری معظم انقلاب در مورد توقیف رسانه‎ها صحبت و گلایه می‎کند که چرا فلان روزنامه توقیف نشده این یک پدیده عجیب است و احساس می‎کنیم که رسانه‎ها اصلا امنیت ندارند، درحالی که روسای جمهور وقتی با رهبر معظم انقلاب دیدار می‎کنند مهم‎ترین مسائل مملکتی و دارای اولویت‎ مانند مسائل معیشتی را مطرح می‎کنند!

نورالدینی در ادامه این مطلب بیان کرد: بر اساس صحبت‎های آقای آملی اعتبار اظهارات و مواضع آقای روحانی زیر سوال رفته و این مسئله خیلی خطرناک و نگران کننده است.

وی اظهار داشت: به عنوان یک فعال رسانه‎ای این شائبه و سوال برای من به وجود آمده که وقتی آقای رئیس جمهور در مقوله رسانه و آزادی بیان و حرمت قلم در ظاهر یک موضعی می‎گیرد اما در واقع کمر به بستن دهان منتقدین یا شکستن قلم‎ها بسته، آیا در سایر حوزه‏‎ها نیز این تناقض مصداق دارد و صادق است؟ آیا ادعاهای رئیس جمهور درباره برجام مانند شعارهای او در مورد آزادی بیان است؟ و به عنوان نمونه  در حوزه برجام و اثرگذاری آن یا در ذکر آمارهای اقتصادی، رکود و تورم و مباحث دیگر که توسط دولت مطرح می‎شود آیا باز همین وضعیت حاکم است و باید انتظار تناقضی داشته باشیم؟

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: بر این اساس اعتبار دولت مخدوش شده و جامعه نسبت به قول‎ها و اظهارات و مواضع دولت و دولتمردان دچار تردید شده است و موجب سلب اعتماد عمومی در مورد دولت خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار