استاندار زنجان:

مسئولین با ارائه پیشنهادات عملیاتی در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی اهتمام جدی داشته باشند

مسئولین کمیته ها باید نسبت به ارائه پیشنهادات اجرایی و عملیاتی در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی در استان اهتمام جدی داشته باشند و در این خصوص می توانند از توان مشاورین و نیروهای متخصص استان نیز استفاده نمایند.
کد خبر: ۸۷۷۴۷۴۳
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، ناستاندار زنجا در بیست و یکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، بر ضرورت توجه جدی مسئولین کمیته های ذیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری تاکید نمود و گفت: با بررسی دقیق اهداف و چارچوب های تشکیل ستادهای اقتصاد مقاومتی در استان ها، باید طرح ها و پیشنهادات راهبردی از سوی دستگاههای اجرایی ارائه شود.

درویش امیری افزود: با توجه به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و اهداف تعیین شده در هر بخش، مسئولین کمیته ها باید نسبت به ارائه پیشنهادات اجرایی و عملیاتی در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی در استان اهتمام جدی داشته باشند و در این خصوص می توانند از توان مشاورین و نیروهای متخصص استان نیز استفاده نمایند.

وی به توفیقات و تجربیات موفق ستادهای اقتصاد مقاومتی در سایر استان های کشور اشاره نمود و استفاده از تجربیات و گزارش عملکردهای موفق سایر استان های کشور در این زمینه را خواستار شد.

مقام عالی استان بر اساس گزارش کمیته خدمات و گردشگری، به ظرفیت بالای اشتغال استان در بخش خدمات اشاره نمود و گفت: ظرفیت اشتغال استان در بخش خدمات فاصله زیادی با میانگین کشوری دارد و باید با توجه به شرایط استان، زمینه گسترش این حوزه فراهم شود.

وی اهتمام و همت بالای دولت در واگذاری اماکن تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی را از توفیقات دولت تدبیر و امید دانست و اظهار داشت: بازسازی، مرمت و احیای اماکن تاریخی و فرهنگی امری تخصصی است و با توجه به تعداد بالای نیروی انسانی متخصص در کشور، باید با کمک بخش خصوصی، اعتبارات مورد نیاز این اقدامات نیز تامین شود.

درویش امیری یادآور شد: تجارب گذشته نشان می دهد، واگذاری اماکن تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی موجب ارتقاء مرمت، حفاظت و بهره برداری از این اماکن شده و بخش خصوصی در این زمینه موفق تر عمل نموده است.

وی ساخت بیش از یک هزار سرویس بهداشتی در مسیر راههای کشور، بدون جانمایی مناسب در دولت گذشته را از مشکلات استان ها برشمرد و افزود: متاسفانه بخش عمده ای از این سرویس های بهداشتی، در مناطق فاقد راه دسترسی مناسب و امکاناتی از قبیل آب و برق، احداث شده است، لذا با توجه به اعتباری که در ساخت این سرویس ها هزینه شده، چنانچه هر یک از دستگاهها و بخش های خدماتی دولتی و خصوصی متقاضی باشند، قابل واگذاری می باشد.

ارسال نظرات