رئیس شورای اسلامی شهر باقر شهر:

مردم خوب باقر شهر از آب آشامیدنی با کیفیت منطقه تهران بهره مند می شوند

خبرگزاری بسیج: رئیس شورای اسلامی شهر باقر شهر در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شورا، دوره چهارم مدیریت شهری باقر شهر را مجموعه ای جوان، تحصیلکرده، با نشاط، باانگیزه، مصمم و پیگیر مسائل خواند.
کد خبر: ۸۷۷۴۴۳۰
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر سلیمان حبیبی سخنان خود را به حدیثی از امام حسن(ع) متبرک کرد و اظهار داشت: کبر، غرور و حسد مایه نابودی و هلاکت انسان می شود و تلاش برای خدمت به مردم و ایجاد رفاه و آسایش برای اقشار مختلف جامعه بویژه مردم مناطق محروم را افتخار مدیریت شهری باقر شهر خواند.

وی با بیان اینکه ابر رسانه های غرب در دنیای امروز با ابزارهای ثروت و قدرت سایه  سلطه و استبداد خود را بر جهان گسترده اند، تصریح کرد: قدرت های استکباری به تبلیغات سوء علیه نظام و ارزش های آن پرداخته اند و خبرنگاران رسالت سنگینی  بردوش دارند. وی خبرنگاران را بازوی توانای مسئولان دانسته و خاطر نشان کرد: خبرنگاران بر بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه اشراف داشته و با توجه به ارتباطی که با مسئولان دارند می توانند مشکلات و همچنین راهکارها را برای تصمیم گیری و ارائه خدمات مطلوب به مردم با مسئولان مطرح کنند و همچنین با نقد منصفانه، مسئولان را در رفع معضلات و رفع مشکلات شهر کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود باقر شهر را منطقه ای دانست که دارای محرومیت های خاص در حوزه های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آب آشامیدنی، ترافیک، محیط زیست و ... دانست و گفت: این بخش نیاز به توجه بیش از پیش خبرنگاران و اصحاب رسانه دارد و شما راهگشای حل مشکلات هستید.

وی در ادامه با اشاره به نقش سازنده رسانه ها در جامعه، بر نقد منصفانه تاکید و تصریح کرد: انتقادات نباید در جهت تخریب افراد و انحراف اذهان عمومی باشد چرا که انحراف عمدی افکار به منظور تخریب افراد غیر قابل جبران است و با انتشار یک خبر کذب، مردم دچار تشکیک و تردید می شوند و این به نفع کشور نیست و مردم دچار مشکلات بسیاری می شوند.

  دکتر حبیبی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد دوره چهارم مدیریت شهری باقرشهر پرداخت و خاطر نشان کرد: انتخاب اعضای دوره چهارم مدیریت شهری بسیار شایسته و خوب انجام شده و مجموعه ای جوان، تحصیلکرده، با نشاط، باانگیزه، و مصمم و پیگیر مسائل، وارد شورای شهر شده اند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جدید شورای شهر در شرایط نامطلوب مالی نسبت به دوره های قبل مسئولیت خود را آغاز کرد، افزود: در این مقطع ساخت و سازها کم شده و کشور با رکود اقتصادی همراه بوده و تعداد جواز های ساخت در باقر شهر از تعداد انگشتان دست هم کمتر بوده و ما با کم شدن عوارض ارزش افزوده و آلاینده ها مواجه بودیم و این موانع شرایط را برای مدیریت دوره چهارم و اعضای شورای شهر سخت کرده است از سوی دیگر رشد دو برابری جمعیت و به تبع آن افزایش نیازها و درخواست ها پاسخگویی را مشکل تر کرده است. با این حال با اراده اعضای شورا و مجموعه مدیریت شهری توانستیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم.

حبیبی به معرفی مهم ترین پروژه های شهری پرداخت و گفت: انتقال مسیر آب و تغییر مدیریت آن از جنوب غرب به مدیریت آبفای منطقه 6 اتفاق بزرگی بوده که به ارتقای کیفیت آب این منطقه کمک بزرگی می کند و مردم این منطقه از این به بعد زیر پوشش آب منطقه تهران قرار می گیرند. وی خاطر نشان کرد: فاز نخست این پروژه به پایان رسیده و شاهد آغاز فاز دوم پروژه هستیم.

این مقام مسئول از اجرای 88 پروژه عمرانی از نیمه دوم سال 92 تا کنون خبر داد و گفت: رفع بوی نا مطلوب نهر شرق باقر شهر، پروژه کمربندی غربی با صرف اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان، که تا پایان امسال به اتمام می رسد و تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک محور اصلی و خیابان شهید رجایی دارد، تقاطع غیر همسطح باقر شهر، زورخانه سیدالکریم، آغاز عملیات اجرایی ساخت مسجد کوی ارغوان، کتابخانه کوی دانش، احداث ساختمان آتش نشانی، باغ وحش عطر سیب، ساخت سه مخزن بزرگ آبیاری مکانیزه فضای سبز شهری، احداث مرکز مدیریت بحران در کنار بوستان فدک و ...  از جمله پروژه های مهم مدیریت شهری باقر شهر است که از این تعداد 20 پروژه در سال جاری انجام شده و از پیشرفت های 20 تا 100 درصدی برخوردار است.

در ادامه این جلسه بقرایی از اعضای شورای شهر باقر شهر، در سخنانی بر شفاف بودن پروژه هایی که از سوی این شورا اجرا شده تاکید کرد و گفت: شورای شهر باقر شهر یکی از پاک ترین شوراهای تهران و شهرستان های اطراف بوده است و تمامی مناقصه های آن به صورت عمومی برگزار شده و مبالغ آن 40 درصد زیر فهرست سایر شورا ها بوده در صورتی که شورای شهرهای اطراف، 20 درصد بالای فهرست قیمت اعلام می کنند و آمادگی خود را برای ارائه اسناد و مدارک موجود در این زمینه اعلام کرد.

 

ارسال نظرات