رئیس اداره کارآفرینی و اشتغالی زایی سازمان میراث فرهنگی کشور:

بانوان نیمه خاموش صنعت گردشگری هستند

بر اساس آمار یونسکو 60 تا 70 درصد نیروهای موثر در صنعت گردشگری در جهان را بانوان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۸۷۷۳۸۲۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره کارآفرینی و اشتغالی زایی سازمان میراث فرهنگی کشور در جلسه بانوان حامی توسعه صنعت گردشگری ایران در زنجان با بیان اینکه بانوان، نیمه خاموش صنعت گردشگری هستند، گفت: نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا چنین است و بر اساس آمار یونسکو 60 تا 70 درصد نیروهای موثر در صنعت گردشگری در جهان را بانوان تشکیل می دهند، منتهی نیروهایی که بیشتر در سایه هستند.

فرشته نویم افزود: انجمن بانوان حامی توسعه صنعت گردشگری ایران با توجه به نیاز فعلی جامعه، پس از بررسی های فراوان برای شناسایی بانوان سرمایه گذار و فعال در کلیه بخش های مرتبط با صنعت گردشگری شکل گرفت و اکنون پس از گذشت یک سال، جلسات این انجمن در بیش از 20 استان کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه این انجمن تا کنون 170 نفر عضو دارد، بیان کرد: مراحل اولیه ثبت این انجمن طی شده ولی ما می خواهیم بانوان توانمند گوشه گوشه ایران را جذب کنیم و با ثبت انجمن در اتاق بازرگانی ، این انجمن نسبتا صنفی محسوب خواهد شد.

رئیس اداره کارآفرینی و اشتغال زایی سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص اهداف انجمن بانوان حامی توسعه صنعت گردشگری ایران عنوان کرد: این انجمن با هدف برند سازی، دیدن تمام لایه های صنعت گردشگری و صنایع دستی و همکاری و همراهی بانوان کشور با یکدیگرتشکیل شده است که تا کنون در نزدیک کردن بانوان فعال کشور به یکدیگر بسیار موفق بوده است.

نویم اظهار داشت: زنجان با داشتن زیبایی و پتانسیل های فراوان در زمینه های بوم گردی، جذب گردشگر ماجرا جو، طبیعت گردی و ... آینده روشنی در صنعت گردشگری دارد.

در این جلسه، مینا صدر یکی از اعضای فعال انجمن بانوان حامی توسعه صنعت گردشگری ایران و سرمایه گذار در مناطق آزاد، هدف بزرگ انجمن را ارتقاء و توسعه صنعت گردشگری دانست و گفت: امیدوارم ما بانوان ایرانی با همکاری یکدیگر در توسعه صنعت گردشگری و حمایت از آن بکوشیم.

در ادامه جلسه زهرا شیری از دیگر بانوان سرمایه گذار و فعال در حوزه صنعت گردشگری با اشاره به اینکه ارتقاء فرهنگ و سطح علمی در حوزه گردشگری از اهداف انجمن بانوان حامی توسعه صنعت گردشگری محسوب می شود، افزود: جذب سرمایه گذار از کشورهای دیگر و تبادل تجربیات و رفع مسائل و مشکلات فعالان در این حوزه از دیگر برنامه های این انجمن محسوب می شود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان نیز در خصوص نقش بانوان در توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: قطعا ثبت و تشکیل انجمن بانوان حامی توسعه صنعت گردشگری در حل مشکلات بانوان در صنعت گردشگری و صنایع دستی و نیز در توسعه اشتغال بانوان موثر خواهد بود.

گفتنی است، این جلسه با حضور جمعی از بانوان فعال در حوزه صنعت گردشگری و صنایع دستی زنجان برگزار شد که در آن فعالیت های انجمن بانوان حامی توسعه صنعت گردشگری معرفی و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان جلسه امروز نمایندگان انجمن از بازارچه صنایع دستی زنجان، موزه رختشویخانه، کارگاه میناکاری بانوان زنجانی، آزانس مسافرتی ماهور گشت و رستوران پارسیان صدف بعنوان چند نمونه از اماکن فعال در صنعت گردشگری و صنایع دستی با مدیریت بانوان زنجانی بازدید بعمل آوردند.

ارسال نظرات