خبرهای داغ:
دبیر اجرایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه:

ماهیت استکبار را باید توسط چهره‌های آمریکایی برای نسل جوان تبیین کرد

دبیر اجرایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه گفت: ماهیت استکبار جهانی را باید توسط چهره‌های آمریکایی و غربی برای نسل جوان و فعلی تبیین کرد.
کد خبر: ۸۷۷۳۷۹۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مهدی نصیری اظهار داشت: استکبار به معنای واقعی کلمه امروز موجودیت دارد همچنین این مقوله از ریشه‌های فطری و قرآنی برخوردار است ولی برای اینکه مبحث برای نسل جوان باورپذیر شود لازم است از زبان چهره‌های آمریکایی و غربی این موضوع تشریح شود.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه شخصیت‌های علمی و سیاسی داخلی برای افشای ماهیت استکبار قدم‌های زیادی برداشته‌اند، اضافه کرد: ولی برای باورپذیر کردن وجود استکبار باید از ظرفیت‌های علمی جهان استفاده لازم را به عمل آورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی همچنین سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را پشت‌سر گذاشته‌ایم، ادامه داد: تبیین مفاهیمی نظیر مقابله با استکبار نباید محصور در یک روز یا چند روز سال شود بلکه باید به صورت مستمر و دامنه‌دار به آن پرداخت.

این مسؤول با اشاره به اینکه با تکیه بر قرآن کریم همچنین با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مردم در مسیر استکبارستیزی قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: برای جریان‌سازی در این زمینه جهت تبیین فضای ظلم‌ستیزی باید گام برداشت تا این موضوع برای همه روشن شود.

*تشکل‌های دانشجویی برای روشنگری پیرامون استکبارستیزی گام بردارند

نصیری با اشاره به اینکه جنبش‌های دانشجویی و حزب‌اللهی در این زمینه می‌توانند تاثیرگذار شوند، یادآوری کرد: بنابراین دانشگاه‌ها باید برای نهادینه‌سازی تفکر ظلم‌ستیزی و نفی سلطه‌گری گام‌های بلندی بردارند و در این راستا برای ایفای نقش اهتمام کنند.

دبیر اجرایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در ادامه برگزاری مراسمی با حضور الکساندر آزادگان و کلودیو موفا دو چهره برجسته و جهانی در زمینه حرکت‌های ضدصهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و ضمن ابراز تاسف گفت: هیچ یک از نهادها و ارگان‌ها برای برگزاری این محفل علمی و دانشجویی مشارکت نکردند.

وی از عوامل موسسه افق نو و ریاست آن استاد نادر طالب‌زاده در این زمینه و برای برگزاری همایش فوق قدردانی کرد و بیان داشت: این موسسه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی سالانه حدود 100 تا 120 نفر سخنران برجسته جهان را به همایش‌هایی از این جنس دعوت می‌کند.

*لزوم افشای ماهیت استکباری آمریکا با مشارکت چهره‌های جهانی

این فعال دانشجویی ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا مصداق اتم استکبار است، گفت: این سخن تنها از طرف چهره‌های ایرانی و علمای جهان اسلام مطرح نمی‌شود بلکه انسان‌های حقیقت‌جو و آزاده‌ای از دل آمریکا برخاسته‌‌اند و بر این مطلب مهر تائید می‌زنند.

دبیر اجرایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه با اشاره به مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بیان داشت: آنها به دست خودشان ماهیت واقعی سردمداران آمریکایی را روشن می‌کنند به طوری که در این مناظره‌ها مسئله فوق را به صورت شفاف دیدیم.

این مسئؤل یادآوری کرد: در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری نامزدها حتی بر روی مباحث غیرمرتبط و غیراخلاقی صحبت می‌کنند و یکدیگر را به چالش می‌کشند که این موضوع نشان‌دهنده اوخ خباثت، پلیدی و غیرانسانی سردمداران چنین کشوری است.

ارسال نظرات