کارشناس فضا مجازی در گفتگو با «بسیج»:

انتشار خصوصی‌ترین مسائل زندگی افراد سرشناس برای جذب طرفدار بیشتر

معمولاً افراد سرشناس در دنیا واقعی برای انتقال شهرت خود از دنیای واقعی به دنیای مجازی مجبور هستند برای جذب طرفدار بیشتر خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌شان را در اختیار همه قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۷۳۴۷۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

علی شاه‌محمدی کارشناس فضا مجازی خانواده و جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سؤال که چرا برخی از هنرمندان بیشتر مسائل خصوصی زندگی خود را در صفحات اجتماعی خودشان منتشر می‌کنند و بعضاً با تصاویر غیرمتعارف از خودشان در فضای مجازی به دنبال کسب دنبال گر بیشتر هستند، گفت: معمولاً شبکه‌های اجتماعی ابزارها و امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند تصاویر و ویدئوهای خویش را در صفحه شخصی خود قرار دهند.

وی بابیان اینکه در اغلب شبکه‌های اجتماعی، برای حفظ حریم خصوصی افراد راه‌کارهایی ارائه‌شده است خاطرنشان کرد: برای مثال، دسترسی به تصاویر و اطلاعات را با توجه به درخواست کاربر محدود می‌نمایند و یا اجازه مشاهده پروفایل کاربر را به هرکسی نمی‌دهند؛ ولی این راه‌ها کافی نیستند.

این کارشناس افزود: مشکلاتی از قبیل ساخت پروفایل‌های تقلبی در شبکه‌های اجتماعی و عدم امکان کنترل آن‌ها به دلیل حجم بالای این هرزنامه‌ها، باعث می‌شود که افرادی با پروفایل‌های تقلبی به شبکه‌های اجتماعی وارد شوند و با ورود به حریم‌های خصوصی افراد موردنظر، تصاویر و اطلاعات آن‌ها را به سرقت برده و شروع به پخش تصاویر در اینترنت کنند.

وی در پایان بابیان اینکه مقصر اصلی لو رفتن تصاویر شخصی افراد خصوصاً کاربران که در فضای واقعی مشهور هستند خود این افراد هستند، عنوان کرد: معمولاً افراد سرشناس در دنیا واقعی برای انتقال شهرت خود از دنیای واقعی به دنیای مجازی مجبور هستند برای جذب طرفدار بیشتر خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌شان را در اختیار همه قرار دهند.

ارسال نظرات