روانشناس و کارشناس فضای مجازی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

انتشار مسائل خصوصی برای کسب شهرت و طرفدار بیشتر

علیجانی گفت: امروزه در بازار داغ شبکه‌های اجتماعی انتشار مسائل خصوصی به یک رقابت تنگاتنگ برای شهرت و دنبال کننده بیشتر تبدیل‌شده است.
کد خبر: ۸۷۷۳۴۳۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

حبیب‌الله علیجانی روانشناس و کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سؤال که چرا برخی از هنرمندان بیشتر مسائل خصوصی زندگی خود را در صفحات اجتماعی خودشان منتشر می‌کنند و بعضاً با تصاویر غیرمتعارف از خودشان در فضای مجازی به دنبال کسب دنبال گر بیشتر هستند، گفت: وسوسه اطلاع از زندگی خصوصی چهره‌های مطرح ، معدود به سال‌های اخیر نیست و از ابتدای رونق صنعت فیلم‌سازی جهان و ایران بوده است .همان چیزی که از آن به‌عنوان ژورنالیسم زرد نام‌برده می‌شود. در ایران هم از ابتدای ورود سینما، بازیگران جایی ویژه روی جلد مجلات داشته‌اند.

وی بابیان اینکه چند سال پیش، اوج بازارگرمی این مجلات بود، افزود: به‌مرور و با تغیر فرهنگ عمومی،و ظهور شبکه های اجتماعی، این مجلات از بورس افتادند و جای خود را به شبکه‌های اجتماعی دادند؛ اما نکته مهم اینجاست که مجلات برای انتشار تصاویر هنرمندان کشور محدودیت داشتند اما در فضای مجازی این محدودیت وجود ندارد.

این کارشناس بابیان اینکه اکنون بازیگران به‌طور مستقیم بر آنچه روی صفحه شخصی‌شان منتشر می‌شود ، نظارت دارند و دیگر کار به تکذیب و شکایت کشیده نمی‌شود، یادآور شد: امروزه در بازار داغ شبکه‌های اجتماعی انتشار مسائل خصوصی به یک رقابت تنگاتنگ برای شهرت و دنبال کننده بیشتر تبدیل‌شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که به شدت از طرف دنبال کننده های هر بازیگر دنبال می شود مربوط به زندگی شخصی آنهاست، عنوان کرد: در حال حاضر کسب دنبال کننده بیشتر و اصتلاحا لایک به یک جنون در فضای مجازی تبدیل شده است.

ارسال نظرات