معاون آموزشی جهاد دانشگاهی البرز خبر داد:

زوجین پس از ثبت عقد برای آموزش رایگان مهارت زندگی به جهاد دانشگاهی مراجعه کنند

خبرگزاری بسیج: معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد البرز از بهره‌مندی بیش از هزار و 500 زوج جوان از طرح تدبیر زندگی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۲۷۶۶
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ منیره سهرابی، معاون آموزشی این واحد گفت: طرح تدبیر زندگی(آموزش‌های پیش از ازدواج) با هدف کاهش آمار طلاق و تحکیم بنیان خانواده، ویژه‌ی زوج‌های جوان و با همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی با اشاره به سرفصل‌های آموزشی این طرح افزود: «مهارت‌های زندگی در خانواده اسلامی»، «روانشناسی زن و مرد»، «آموزه‌های مذهبی»، «آموز‌ش‌های صحیح جنسی» و «احکام و حقوق زوجین» از جمله مباحثی است که در این دوره‌های آموزشی تدریس می‌شود.

سهرابی یادآور شد: اولین دوره این طرح دي ماه 1394در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی رجایی شهر کرج اجرا شد و پس از برگزاری 64 دوره بیش از هزار و 500 زوج از این دوره‌ها بهره‌مند شدند.

وي با بیان ضرورت اجرای این طرح در استان خاطر نشان کرد: با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته، شرکت‌کنندگان برگزاری این دوره‌ها را ضروری می‌دانستند و این مسئله بیانگر اهمیت برگزاری این دوره‌ها  است تا زوجین بتوانند توانمندی‌های خود را برای اداره‌ی زندگی و افزایش مهارت‌های زندگی گسترش بدهند.

سهرابي تصریح کرد: طرح تدبیر زندگی (آموزش‌های پیش از ازدواج) با همکاری اداره‌ی ورزش و جوانان، بهزیستی، دادگستری، ادارات کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری البرز، ثبت اسناد و املاک، جهاد دانشگاهی، شهرداری کرج و سایر دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان البرز ویژه‌ی زوج‌های جوان تدوین شده است.

وی با بیان این‌که حضور افراد برای شرکت در این طرح اختیاری است، خاطرنشان کرد: زوجین پس از مراجعه به دفترخانه ازدواج و ثبت عقد، می‌توانند جهت ثبت نام به جهاد دانشگاهی مراجعه نموده تا از این دوره آموزشی ده ساعته به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.

سهرابي در پايان افزود: علاقه‌مندان و زوج هاي جوان در صورت تمايل براي شركت در اين دوره‌ها و كسب مهارت و آگاهي براي داشتن زندگي زناشويي موفق، مي‌توانند با شماره‌های 34452793 و 34452794 تماس حاصل نمايند.

ارسال نظرات