خبرهای داغ:
مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان:

طی 6 ماه آینده شاهد تغییر و تحول جدی در حوزه سلامت بوکان خواهیم بود

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان عنوان کرد: با افتتاح طرح توسعه بیمارستان بوکان و همچنین پروژهای در دست اجرا در سطح شهرستان تا 6 ماه آینده شاهد تغییر و تحول جدی در حوزه سلامت شهرستان خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۷۲۴۳۱
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بعد از گذشت دو هفته از تودیع و معارفه مدیریت جدیت شبکه بهداشت و درمان بوکان خبرنگاران و مدیران رسانه های شهرستان در نشستی خبری مهمان سکان دار جدید حوزه بهداشت سومین شهر پرجمعیت استان بودند تا از برنامه ها و ایده های وی برای ارتقاء سلامت و درمان شهرستان آگاه شوند.

محمد عباسی در این نشست 4 ساعته در پاسخ سئوال خبرنگار خبرگزاری بسیج در مورد انتقاد های گسترده مردم از وضعیت بخش زایمان بیمارستان و راه کارهای مدیریت جدید شبکه بهداشت و درمان بوکان برای نظارت بیشتر بر این بخش گفت: بسیاری از انتقاد ها به جا است ولی نباید همه مشکلات بخش زایمان را ضعف پرسنل دید.

هر نوع گرفتن وجهی در بخش زایمان غیر قانونی است

وی ادامه داد: باید دید ضعف های بخش زایمان بوکان نسبت به کشور در چه جایگاهی قرار دارد بعد بتوانیم تصمیم گیری درستی را انجام دهیم.

مدیریت جدید بهداشت و درمان بوکان افزود: بی گمان بخش زایمان بیمارستان بوکان از نظر سخت افزاری و همچنین پرسنل با کمبود های رو به رو است که بی گمان با افتتاح طرح توسعه بیمارستان بوکان شاهد کاهش چشم گیر این مشکلات خواهیم بود.

این مدیر باسابقه حوزه بهداشت و درمان بوکان خاطر نشان کرد: با افتتاح طرح توسعه بیمارستان بخش زایمان از بخش به بلوک زایمان ارتقاء پیدا خواهد کرد که می تواند باعث رضایت مندی عمومی مردم شود.

عباسی در مورد نظارت بر این بخش نیز عنوان کرد: در حالی که ورود مردان به بخش زایمان امکان پذیر نیست نظارت نیز خود به خود با ضعف هایی همراه خواهد بود ولی ما سعی داریم با بهره گیری از نیروهای کارامد در بخش زایمان این نظارت رو به حد اکثر برسانیم.

مدیر جدید حوزه سلامت بوکان همچنین در باره گرفتن وجه توسط پرسنل بخش زایمان به عنوان مشتلق گفت: هر نوع گرفتن وجهی در بخش زایمان و دیگر بخش های بیمارستان به عنوان دهن شیرنی غیر قانونی است و با متخلفان در صورت احراز خطا برخورد جدی خواهد شد.

راه اندازی 40 تخت مراقبت های ویژه در طرح توسعه بیمارستان بوکان

محمد عباسی در پاسخ به سئوال خبرنگار زریان پیرامون پیشرفت طرح توسعه بیمارستان بوکان نیز عنوان کرد: خوشبختانه طرح توسعه بیمارستان بوکان 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید واریم در دهه مبارک فجر شاهد بهره برداری آن باشیم.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از هزار قلم تجهیزات مربوط به طرح توسعه وارد انبار بیمارستان شده که طی یکی دو ماه آینده در قسمت های مخطلف نسب خواهند شد.

این مسئول بوکانی تصریح کرد: با بهره برداری از طرح توسعه 130 تخت به ظرفیت بیمارستان بوکان افزوده خواهد شد که این مهم می تواند به ارتقاء حوزه درمان در بوکان و حتی منطقه کمک شایانی کند.

عباسی همچنین از راه اندازی 40 تخت مراقبت های ویژه در طرح توسعه بیمارستان بوکان خبر داد و عنوان کرد: با 40 تخت ICUبی گمان نیاز شهرستان و حتی شهر های همجوار نیز تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار نیز شاهد بخش مراقبت های ویژه کودکان یا همان NICUدر طرح توسعه خواهیم بو که این مهم نیز می تواند در کاهش مرگ میر کودکان و همچنین سلامت آنان نقش ویژه ای داشته باشد.

مجوز های لازم برای جذب متخصص بی هوشی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان

رئیس جدید حوزه سلامت بوکان همچنین از کسب مجوزهای لازم برای به کار گیری یک متخصص بی هوشی برای بخش مراقبت های ویژه بیمارستان خبر داد و خاطر نشان کرد: انشالله تا 15 روز دیگ شاهد حضور این متخصص خواهیم بود که می تواند تاثیر غیر قابل انکاری برای احیاء بیماران داشته باشد.

استفاده از پتانسیل خیرین سلامت برای ارتقاء مرکز توسعه آموزش سلامت به دانشگاه

عباسی در مورد برنامه های آینده حوزه سلامت نیز به خبرنگار صدا و سیما گفت: یکی از مهم ترین اولیت های بنده استفاده از پتانسیل خیرین سلامت در بخش سلامت شهرستان است.

وی ادامه داد: ساخت فضای جدید آموزشی برای مرکز توسعه آموزش سلامت شهرستان بوکان در جوار بیمارستان از مهم ترین برنامه های بنده با حضور خیرین سلامت خواهد بود تا بتوانیم طی چند سال آینده شاهد ارتقاء این مرکز به دانشگاه باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بوکان یکی دیگر از برنامه های مهم خود را جذب یک متخصص رادیولوژیست برای بیمارستان بوکان عنوان کرد و افزود: تا یک ماه آینده این مهم نیز به سرانجام خواهد رسید.

افتتاح درمانگاه جانبی بیمارستان بوکان تا یک ماه آینده

محمد عباسی در ادامه صحبت های خود مهم ترین مشکل کنونی بیمارستان بوکان را وضعیت اسف بار درمانگاه تخصصی آن دانست تصریح کرد: این وضعیت برای هیچ کس قابل قبول و مورد تائید نیست.

وی عنوان کرد: به جز مردم و مراجعین پرسنل ما نیز در عذاب هستند و همین موضوع کارای تشخیص و درمان را کاهش می دهد.

عباسی تصریح کرد: این مژده را به مردم بوکان می دهم تا یک ماه آینده شاهد افتتاح درمانگاه جدید بیمارستان بوکان خواهیم بود که در آن از اکو و تست های قلبی گرفته تا چشم پزشک و غیره پیش بینی شده است.

مدیریت جدید حوزه سلامت بوکان افزود: همچنین کلینیک بسیار مجهز دیگری نیز هم اکنون در مجموعه بیمارستان در حال ساخت است که امید می رود انقریب به بهره برداری برسد که با افتتاح آن شاهد جهش چشمگیر رضایت مندی عمومی از حوزه بهداشت و درمان بوکان خواهیم بود.

پایگاه انتقال خون بوکان تا هفته آینده بازگشایی می شود

عباسی همچنین به تشریح تعطیلی پایگاه انتقال خون بوکان پرداخت گفت: همچنان که در قانون ذکر شده است تامین پرسنل برای پایگاه انتقال خون بر عهده سازمان انتقال خون می باشد که این مهم در بوکان را شبکه بهداشت و درمان برعهده گرفته بود.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته دانشگاه علوم پزشکی بنا به بند های مندرج در قانون از سازمان انتقال خون استان در خواست تعریف ردیف بودجه برای پرسنل حاضر در پایگاه بوکان را کرده بود که بنا به دلایلی با مخالفت رو به رو شد به همین منظور شبکه بهداشت و درمان بوکان ساده ترین راه که گاهی اوقات بدترین تصمیم است را برگزید و پایگاه انتقال خون شهرستان را تعطیل کرد.

این مدیر بوکانی خاطر نشان کرد: بی گمان با رایزنی های گسترده ای که انجام شده است تا هفته آینده شاهد بازگشایی این پایگاه خواهیم بود و امید واریم با رایزنی های که انجام خواهد شد شاهد ارتقاء آن نیز به مرکز طی چند سال آینده باشیم.

راه اندازی اولین مرکز طب کار جنوب استان در بوکان

وی همچنین در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه های مستقر در شهرستان بوکان از راه اندازی اولین مرکز طب کار جنوب استان در بوکان خبر داد.

محمد عباسی جزئیات این مرکز طبی گفت: اولین مرکز طب کار جنوب استان در بوکان راه اندازی شده است.

وی افزود: این مرکز 4 هزار نفر از شاغلین بخش صنعت را تحت پوشش دارد که خدمات شنوایی سنجی، بینایی سنجی، سنجش سلامت و ... ارائه می دهد و برای راه اندازی آن 500 میلیون ریال هزینه شده است.

11 پروژه بهداشتی درمانی در دست اجرا

محمد عباسی در ادامه این مصاحبه از در دست اجرا بودن 11 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان خبر داد عنوان کرد: این پروژه ها شامل طرح توسعه بیمارستان، کلینیک تخصصی، مراکز خدمات سلامت در روستاهای کوره کانی، رحیم خان و تیکانتپه، مرکز جامع سلامت شماره 7 شهری زمین آن مشخص و آماده ارائه به پیمان است.

وی تصریح کرد: پروژه های پایگاههای جامعه سلامت نشاط در کوی محمدیه، دانش در کوی فرهنگیان و استاد هه ژار و همچنین پروژه های پایگاه فوریتهیا پزشکی 115 در امیرآباد، شهرک فرهنگیان و کوره کانی مصوب شده که زمین همه آنها به غیر از پایگاه استاد هه ژار تأمین شده است و بزودی به پیمان جهت احداث واگذار می گردد.

معدوم سازی حدود 21 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان به عملکرد حوزه بهداشت شهرستان اشاره کرد و گفت: در جریان شش ماهه اول سال 95 حدود 21 تن انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف در سطح تولید و عرضه کشف و ضبط و معدوم شده است.

وی افزود: در همین مدت 20 هزار اقدام در خصوص تأمین آب سالم در حوزه شهر و روستا صورت گرفته که شامل کلرزنی،نمونه بردرای و ... بوده است.

عباسی ادامه داد: در مدت شش ماهه اول سالجاری 2449 مورد زایمان روی داده که 66 درصد طبیعی و 34 درصد سزارین بوده همچنین مراقبت و پیگیری278 مورد مادر باردار مشکل دار انجام شده است.

این مقام مسئول حوزه سلامت شهرستان به عملکرد سامانه یکپارچه بهداشت «سیب» اشاره کرد و اظهار کرد: تا کنون نسبت به سرشماری و ورودی اطلاعات 165 هزار نفر از جمعیت شهرستان در سامانه سیب اقدام شده و در همین مدت 230 هزار مورد خدمات بهداشتی به این جمعیت سرشمالری شده ارائه شده است.

مدیریت شبکه بهداشت و درمان بوکان در مورد میزان فعالیت مرکز تصویر برداری گفت: از خرداد ماه سالجاری که این مرکز راه اندازی شده تا کنون 6740 مورد خدمت صورت گرفته که 3550 مورد سی تی اسکن، 2950 مورد mriو 240 مورد ماموگرافی صورت گرفته است.

ارسال نظرات