نادری در صحن علنی مجلس:

کلید روحانی در صندوق فرهنگیان را برای رانت‌خواران باز کرد

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: کلید رئیس‌جمهور به جای گشایش اقتصاد کشور و رونق صنعت صرفا صندوق توسعه ملی و صندوق ذخیره فرهنگیان را برای رانت‌خواران گشود.
کد خبر: ۸۷۷۱۱۱۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج ، شهاب نادری در جلسه علنی امروز مجلس (11 آبان ماه 95) و در مخالفت با وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، گفت: آقای رئیس‌جمهور در حالی سه وزیر را برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد که اولویت اصلی کشور مسائل اقتصادی، تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال جوانان است. تغییر سه وزیر غیر اقتصادی با چه ادبیاتی قابل توجیه است؟

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور شما باید در مورد مسائل اقتصادی بیشتر ورود پیدا می‌کردید نه در مورد ورزش و فرهنگ و آموزش و پرورش. کلید شما به جای گشایش اقتصاد کشور و رونق صنعت صرفا صندوق توسعه ملی و صندوق ذخیره فرهنگیان را برای رانت‌خواران گشود که اعتماد ملی و جامعه فرهنگیان را خدشه‌دار کرد.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز مشکل کشور ما اقتصاد نابسامان و وضع معیشتی مردم است.

نادری خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور شما با فشار آوردن به وزیر آموزش و پرورش باعث شدید که در صحن علنی مجلس حاضر نشود و پاسخگوی سرنوشت هشت هزار میلیارد تومان صندوق ذخیره فرهنگیان نباشد.

وی افزود: اگر هدف از تغییر وزرا سیاسی نیست آیا با این تغییرات در کابینه مشکل اقتصادی مملکت حل می‌شود؟

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مورد صلاحیت وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت ورزش با فرض صحت این مطالب که وی کارنامه موفقی در سازمان میراث فرهنگی داشته چه دلیلی برای انتقالش به وزارت ارشاد وجود دارد؟ معرفی سلطانی‌فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و پذیرش این پست توسط وی بسیار عجیب و غیرقابل دفاع است.

نادری خاطرنشان کرد: جایگاه اسناد بالادستی مثل سند چشم‌انداز 20 ساله و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه‌ وزیر پیشنهادی وزیر ورزش روشن نیست و سوال اینجاست که آیا روح این اسناد بالادستی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی جاری و ساری خواهد بود که برنامه‌های وی چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.

وی افزود: در برنامه‌های آقای سلطانی‌فر در خصوص ورزش همگانی و رشد و گسترش آن به اندازه کافی شفاف و روشن نیست و تمرکز وی عمدتا بر باشگاه‌های ورزشی بزرگ پایتخت است. در حالیکه ورزش کشور در این باشگاه‌های بزرگ که مرکزی برای فعالیت‌های غیرورزشی و ناسالم تبدیل شده خلاصه نمی‌شود.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های آقای سلطانی‌فر برای حوزه جوانان مشخص و رسا نیست و این حوزه در برنامه‌ها تا حدود زیادی مغفول مانده است. از زمان تأسیس وزارت ورزش و جوانان بخش جوانان به شدت مورد غفلت بوده است. به نظر می‌رسد با برنامه‌های ارائه شده توسط آقای سلطانی‌فر در این بخش تغییر جدی و تأثیرگذاری را شاهد نباشیم.

نادری خاطرنشان کرد: تیم مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان نیازمند تغییر جدی و عمیق است و آقای سلطانی‌فر در اظهاراتی که اخیرا با مدیران ورزشی کشور داشته است بر این امر تأکید کرده است که تغییرات حتی به سطوح عالی مدیریتی هم نخواهد رسید. بنابراین ما چه انتظاری می‌توانیم به آقای سلطانی‌فر برای تغییرات بنیادین در ورزش داشته باشیم.

وی افزود: فساد سازمان یافته در ورزش کشور به ویژه فوتبال بیداد می‌کند. متأسفانه مبارزه با این فساد در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش مغفول مانده است. فساد هم در دو حوزه مالی هم در حوزه داوری و هم در حوزه انتخاب ورزشکاران در تیم ملی به حد خطرناکی رسیده است و نیازمند اقدامات قاطع و انقلابی است. به گزارش فارس، نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بسیاری از صاحبان قدرت در یکی از حوزه‌های مربوط به ورزش فعالیت می‌کنند و این اقدامات زمینه‌ساز رانت است. آقای سلطانی‌فر در برنامه های شما چه تمهیداتی برای مبارزه با رانت‌خواری در ورزش و حضور صاحبان قدرت اندیشه شده است که متأسفانه باید بگویم در برنامه‌های شما راهکاری برای مبارزه با این امر مشاهده نمی‌شود.

نادری خاطرنشان کرد: آقای سلطانی‌فر ورزش کشور تنها در چند شهر بزرگ آن هم در رشته فوتبال که شما از آن سررشته دارید و به اطلاعات خود می بالید خلاصه نمی شود و امکانات ورزشی باید به صورت عادلانه در کل کشور توزیع شود. متأسفانه برنامه‌ای که نشانگر توجه شما به این مهم باشد را ارائه نکرده‌اید.

وی در پایان گفت: دولت یازدهم در برنامه‌های خصوصی‌سازی ورزش عملکرد موفقی نداشته است در حالیکه از ابتدا یکی از سیاست‌های کلان دولت واسپاری امور به بخش خصوصی بوده است. آقای سلطانی‌فر چه تضمینی وجود دارد که شما در این حوزه موفق عمل کنید؟

ارسال نظرات