کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با «بسیج»

نقش اصلی حوزه مقابله با ولنگاری فرهنگی است

حجت الاسلام مظاهری گفت: قطعا حوزه های علمیه نقش اصلیشان پاسداری از مرزهای فرهنگ دینی و اشاعه و ارتقای آن در جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۷۰۹۶۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

حجت الاسلام مظاهری، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نقش و تأثیر حوزه های علمیه در مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی و به خصوص جنگ نرم دشمنان گفت: قطعا حوزه های علمیه نقش اصلیشان پاسداری از مرزهای فرهنگ دینی و اشاعه و ارتقای آن در جامعه اسلامی است.

وی افزود: بنابراین نقش اصلی حوزه های علمیه چه در مقام هدایت و جریان سازی و چه در مقام عمل برای جلوگیری از ولنگاری فرهنگی و ساماندهی اوضاع فرهنگی بر عهده حوزه های علمیه است. اما پیاده سازی و تحقق نقش حوزه های علمیه نیاز به ابزاری دارد که به اندازه کافی در اختیار حوزه نیست.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: برای مثال در اختیار داشتن رسانه ها و ظرفیت مدیریت فرهنگی کشور و نهادهای آموزشی و علمی کشور مانند دانشگاه و آموزش و پرورش از ابزار مهم برای تبیین رسالت حوزه های علمیه است که این ظرفیت ها و امکانات در اختیار حوزه نیست و حوزه از مساجد هیئات و منبرها برای انتقال امور دینی استفاده می کند و این چیزی است که لازم و ضرورت دارد انجام می شود.

ارسال نظرات