جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی در شهرستان ری کلید خورد

خبرگزاری بسیج: نخستین نشست آموزشی ویژه مربیان آموزشی و پرورشی نواحی یک و ٢ آموزش و پرورش شهرری برای حضور در جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۰۶۴۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سید محمد موسوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این نشست آموزشی اظهار داشت: معاونان پرورشی مدارس نقش ویژه ای در آموزش و تربیت دانش آموزان دارند و جایگاه کتابخوانی را به خوبی می توانند در زندگی روزمره دانش آموزان و خانواده ها ایجاد کنند.

وی گفت: برگزاری جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه و تاکید بر اختصاص جایگاه خرید کتاب در سبد خانوار برنامه ریزی شده است. «سید محمد موسوی» با اشاره اینکه شهرستان ری در سال گذشته نامزد اصلی پایتخت کتاب ایران بود، اظهار داشت: امسال به صورت آزمایشی در ١٥ شهر نامزد پایتخت کتاب ایران، جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره یکی از دستاوردهای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران است و بر اساس این طرح حداقل هر ١٢تا ١٥ کودک یا نوجوان یک باشگاه کتاب‌خوانی تشکیل می‌دهند که این باشگاه‌ها می‌تواند در کتابخانه‌ها، مدارس، مراکز کانون، فرهنگ‌سرا، مجتمع‌های مسکونی و … تشکیل شود.

وی اظهار کرد: وقتی این باشگاه‌ها تشکیل و در دبیرخانه مرکزی ثبت‌نام شد از سوی دبیرخانه کتاب‌هایی مختص این باشگاه به کتاب‌فروشی شهرهای مورد نظر ایران ارسال می‌شود و اعضای باشگاه‌ها به کتاب فروشی مراجعه و کتاب‌ها را با تخفیف بالای ٧٠درصد خریداری و پس از مطالعه نظرات خود را در قالب نقد و پیشنهاد به نویسنده کتاب نوشته و از نگاه خود کتاب برتر را انتخاب می کنند.

وی هدف از این کار را کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان دانست و گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی از دیگر اهداف این برنامه است.

در ادامه دو تن از نویسندگان کشور، ضمن تشریح چگونگی حضور در باشگاه کتابخوانی، مسائل تئوری و آموزشی در حوزه کتاب کودک و نوجوان را بیان کردند.

ارسال نظرات