سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با «بسیج»:

همکاری یک مدیر دوتابعیتی به عنوان مشاور، نشان می دهد خلأ قانونی داریم

نقوی حسینی گفت: اینکه یک مدیر دوتابعیتی به صورت مشاوره‎ای نیز همکاری داشته باشد به علت این است که در قانون ابهام وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۷۰۴۴۴
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات اخیر وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران مبنی بر اینکه مدیران دو تابعیتی را به ما معرفی کنید تا برکنارشان کنیم با بیان اینکه وزارت اطلاعات و دستگاه‎های امنیتی حساسیت زیادی نسبت به دوتابعیتی‎ها دارند عنوان کرد: وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی روی این مسئله تاکید جدی داشت که ما در این زمینه کوتاه نمی‎آییم و در استعلاماتی که صورت می‎گیرد در مورد افراد پیشنهاد شده حتما بررسی می‎کنیم و اگر به این نتیجه برسیم که فرد دارای تابعیت مضاعف است قطعا ردصلاحیت او را اعلام می‎کنیم.

نقوی حسینی در ادامه تصریح کرد: اما از آنجایی که پذیرش تابعیت مضاعف یک عمل پنهان کارانه است و شفاف و روشن و موضوعی نیست که فرد اعلام کند تابعیت فلان کشور را دارد؛ استمداد وزیر اطلاعات از مردم نیز به همین جهت است که مثلا اگر بنده یک اطلاعاتی از یک فردی داشته باشم که یا از فیلترهای وزارت اطلاعات عبور نکرده یا در مکانیزم‎های خاص آنان بررسی نشده یا بررسی شده و به سند و مدرکی دست پیدا نکردند، می توانم با دادن اطلاعات کمک کنم. پس از این جهت همه می‎توانند در این زمینه کمک کنند.

نقوی حسینی با تاکید بر بخش دیگری از سخنان وزیر اطلاعات در جلسه چندی پیش کمیسیون گفت: وزیر اطلاعات بیان کرده که در خصوص استعلام مدیران، 79 نفر مشکوک به دوتابعیتی داشتیم که بعد از بررسی متوجه شدیم 35 نفر از آنها تابعیت مضاعف داشتند و  از این رو صلاحیت آنها را برای انتصاب مسئولیت رد کردیم حتی یک مورد از این افراد مسئولیت گرفته بود که ما عدم صلاحیت این فرد را به دستگاه اجرایی مربوطه ابلاغ کردیم تا اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه این مطلب بیان داشت: از این رو وزارت اطلاعات اقدامات خود را انجام داده و اقدام پس از آن مربوط می‎شود به دستگاه‎های اجرایی که باید در این راستا به وظیفه خود عمل کنند اما اینکه یک چنین فردی به صورت مشاور نیز همکاری داشته است به علت این است که در قانون ابهام وجود دارد.

نقوی حسینی با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک متشکل از 4 کمیسیون برنامه و بودجه، قضایی، امنیت ملی و شوراها که از هر کمیسیون 5 نفر عضو دارد عنوان کرد: از آنجایی که خلا قانونی در قانون دوتابعیتی‎ها وجود دارد؛ به عنوان نمونه بین تابعیت مضاعف و گرین کارت و همین طور داشتن اقامت در کشورهای دیگر  مرزبندی نشده و حقوق و تکالیف افراد در این حوزه‎ها شفاف نیست لذا این کمیسیون مشترک قرار شده تا قانون دوتابعیتی‎ها را مجددا مورد بررسی قرار دهند و این خلا ها را اصلاح و حد و حدود، وظایف و اختیارات، تکالیف، حقوق آن را مشخص کنند تا وزارت اطلاعات و دستگاه‎های امنیتی بدانند که بر اساس چه قانونی چه اقدامی را انجام دهد.

نماینده مردم ورامین در خاتمه تاکید کرد: از این رو قانون در این زمینه باید صریح و شفاف باشد تا فردی که دارای تابعیت مضاعف است هیچ سمتی، هیچ جایگاهی و هیچ مسئولیتی نداشته باشد.
ارسال نظرات