معترضان در کره جنوبی کناره‌گیری رئیس‌جمهور را خواستار شدند

اعتراضات به دخالت دوست صمیمی رئیس‌جمهور کره در مسائل کلان کشور ادامه دارد و دیشب هزاران نفر در پایتخت با شب‌نشینی در برابر ساختمان شهرداری، کناره‌گیری خانم رئیس‌جمهور را خواستار شدند.
کد خبر: ۸۷۶۹۴۶۸
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
 به گزارش خبرگزاری بسیج،   جمعی از مردم کره جنوبی در ادامه اعتراضات به عملکرد «پارک گئون های» رئیس‌جمهور این کشور، در خیابان‌های سئول شب را به صبح رساندند.

مردم به دخالت دوست دوران کودکی خانم رئیس‌جمهور در امور کشور معترض‌اند؛ خانم پارک برای فرو نشاندن خشم مردم تاکنون 10 نفر از دستیاران ارشد خود را برکنار کرده است.

در تظاهرات دیشب، طبق برآوردهای پلیس، حدود 12 هزار نفر معترض شمع به دست، در مرکز سئول در برابر ساختمان شهرداری این شهر تجمع کرده‌اند.

مشکل اصلی مردم از آنجا شروع شد که خبرهایی در خصوص مداخله «چوی سون سیل» در مسائل حکومتی مطرح شد، خانم رئیس‌جمهور هم سه‌شنبه هفته گذشته این مسئله را تأیید کرد و گفت که متن سخنرانی‌هایش را دوست قدیمی نوشته است.

چوی سون سیل هیچ ارتباط استخدامی با دولت کره ندارد و متهم است که علاوه بر مداخله در امور کلان کشور و عزل و نصب‌ها، از روابط خود با رئیس جمهور هم برای گرفتن پول از نهادهای غیردولتی سوء استفاده کرده است.

امروز مأموران پلیس به منزل برخی کارکنان کاخ ریاست‌جمهوری یورش برده و مدارک ارسال اسناد دولتی برای دوست رئیس‌جمهور را به دست آورده‌اند.

وکیل چوی گفته که موکلش فعلاً در آلمان است ولی در صورت تهیه دادخواست علیه خود، سریعاً به کره بازمی‌گردد.

پارک گئون های رئیس‌جمهور 64 ساله کره و اولین رئیس‌جمهور زن کره، فرزند ژنرال «پارک چونگ هی» رئیس‌جمهور اسبق این کشور است؛ ژنرال پارک که پایه‌گذار برنامه‌های رشد سریع اقتصادی کره است، در کشورش هم با عنوان مردی قابل ستایش و هم به عنوان دیکتاتوری خشن شناخته می‌شود.

ارسال نظرات