خبرهای داغ:
مسئول سلسله همایش‌های استکبارستیزی در کشور:

میزبانی 8 دانشگاه کشور از همایش دانشجویی استکبارستیزی/ اندیشمندان غربی به نقد استکبار غربی می‌پردازند

مسئول سلسله همایش‌های استکبارستیزی در کشور گفت: این همایش با حضور 2 تن از اندیشمندان برجسته غربی و مشارکت 8 دانشگاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۶۲
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، علی نصیری در نشست خبری اعلام برنامه‌های همایش استکبارستیزی، اظهار کرد: همایش استکبارستیزی از سال گذشته و در راستای عمل به فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری یعنی مطالبه‌گری جامعه دانشگاهی در خصصوص مبارزه با استکبار و با همکاری دکتر نادر طالب‌زاده برگزار می‌شود.

وی، با بیان این نکته که همایش امسال با تفاوت‌هایی نسبت به برنامه سال قبل برگزار می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه به‌دلیل مساعد نبودن وضعیت دکتر طالب‌زاده و با هماهنگی شخص ایشان برنامه امسال بصورت مستقل و کاملا دانشجویی خواهد بود یعنی با همکاری نهادهای دانشجویی دانشگاه‌های مختلف کشور اجرا می‌شود.

دبیر اجرایی انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه، تلاش برای هدایت تفکر نسل جوان به‌سوی مبارزه عملی با استکبار جهانی را جزو اهداف این همایش دانست و گفت: حضور 2 شخصیت ضداستکبار از کشورهای آمریکا و ایتالیا نشان‌دهنده عمق توجه غربی‌ها به مقوله مقابله با استکبار و جنگ‌افروزی است. به همین دلیل انتظار داریم تا ضمن استقبال دانشجویان از برنامه مسئولین نیز در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

وی، بی‌پاسخ ماندن تمام درخواست‌های ارسالی به نهادهای مختلف به‌منظور مشارکت در اجرای این برنامه را نکته جالب توجهی اعلام کرد و بیان داشت: تنها پاسخ به نامه‌نگاری‌های اداری از سوی شهردار ارومیه بود که البته مسئولین مرتبط برای همکاری نیز از این همکاری شانه خالی کرده و به این ترتیب هیچ نهاد غیردانشگاهی حاضر به مشارکت در این برنامه نشد!

نصیری، اهداف دیگر همایش استکبارستیزی را تبیین و روشنگری در خصوص استکبارستیزی و کشتار کودکان خواند و خاطرنشان کرد: محوریت سخنرانی‌های همایش نیز در این راستا خواهد بود تا دانشجویان و دانشگاهیان در این زمینه نیز نظرات کارشناسان ارشد غربی را دانسته و به این ترتیب زمینه برای فعالیت بهتر در راستای استکبارستیزی در دانشگاه فراهم شود.

مسئول سلسله همایش‌های استکبارستیزی در کشور، در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص دانشگاه‌های میزبان این همایش در سطح کشور، گفت: این همایش با مشارکت دانشگاه‌های مختلف اجرا می‌شود و بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل آمده پس از اجرای برنامه در روز هشتم آبان‌ماه در ارومیه، به ترتیب در دانشگاه‌های کرمانشاه، علامه طباطبایی، علوم پزشکی و آزاد اسلامی اهواز، سیستان و بلوچستان، بابل و اردبیل نیز اجرای برنامه خواهیم داشت.

وی، همچنین از دیدار عوامل اجرایی و میهمانان همایش استکبارستیزی با دکتر طالب‌زاده در حاشیه اجرای همایش خبر داد و ابراز داشت: گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی پرس تی وی و نیز حضور در راهپیمایی 13 آبان تهران از دیگر برنامه‌های جنبی همایش استکبارستیزی خواهد بود.

نصیری، نیاز مالی این همایش را بیشتر از ظرفیت دانشگاهی دانست و اظهار کرد: متاسفانه دانشگاه‌ها برای اجرای چنین برنامه‌هایی توان کافی ندارند و باید مسئولین ادارات همکاری لازم را داشته باشند که متاسفانه در این دوره شاهد بی‌مهری‌های از سوی آن‌ها بودیم.

ارسال نظرات