خبرهای داغ:
به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش آموزی

میثاق مجدد دانش اموزان بسیجی با آرمان های شهدا در بوکان

همزمان با آغاز هفته بسیج دانش آموزی، دانش آموزان بسیجی بوکان با حضور در مزار شهدای این شهرستان با آرمان های شهدا میثاقی دوباره بستند.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۴۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئولان و دانش آموزان بسیجی بوکانی با حضور در مزار شهدای بوکان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز کشور با ارمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان تجدید میثاق ومزار شهدا را با آب و گلاب معطر و گلباران کردند.

در این مراسم که در هوای بارانی بوکان برگزار شد معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان در سخنانی کوتاه با اشاره به جایگاه بی همتای شهادت دراسلام گفت: هفته بسیج دانش آموزی بهترین فرصت است تا نسل سوم انقلاب با آرمان های انقلاب و شهدای والا مقام که برای حفظ این نظام خون خود را نثار کردند بیش از پیش اشنا شوند.

سرهنگ پاسدار اروجعلی آقایی افزود: در جنگ تحمیلی بیش از 36 هزار دانش آموز نه با زور بلکه به دلخواه و اکراه از انقلاب و نظام پاسداری کردند و به شهادت رسیدند تا به جهانیان ثابت کنند حفاظت از ایران اسلامی کوچک و بزرگ نمیشناسد و هر کس بخواهد به این مملکت خدشه ای وارد کند ملت ایران از دانش آموز و دانش جو گرفته تا بازاری و ... پای کار هستند.

وی ادامه داد: اکنون دانش آموزان انقلاب اسلامی با پیروی از 36 هزار دانش آموز شهید نه در جبهه های جنگ بلکه در جبهه علمی با جهانیان رقابت می کنند و هر ساله افتخارات زیادی را در سطح جهان برای این نظام به ارمغات می آورند.

هشتم آبان، سالروز شهادت 'محمدحسین فهمیده' به نام روز بسیج دانش آموزی و روز نوجوان نامگذاری شده است و هر ساله هفتم تا سیزدهم آبان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی یاد و خاطره این شهید و دیگر شهدای دانش آموز گرامی داشته می شود.

لازم به ذکر است این مراسم با حضورروحانیون بوکان، مدیریت و معاونین آموزش و پرورش، معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان و جمع کثیری از دانش اموزان بوکانی برگزار شد.

ارسال نظرات