رئیس انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده:

اجرای 10 برنامه تعزیه به مناسبت اربعین حسینی در 3 استان

به مناسبت اربعین حسینی نیز 10 اجرای تعزیه با 10 گروه طبق مجوز رسمی در سه استان کشور انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۰۷۱
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده از اجرای 10 برنامه تعزیه به مناسبت اربعین حسینی در سه استان کشور خبر داد و گفت: انجمن تعزیه شهرستان خدابنده یکی از فعال‌ترین گروه‌های نمایشی است که طی سال اجراهای مختلف انجام می‌دهد.

اسدالله بیگدلی با اشاره به اینکه 9 گروه نمایشی تعزیه زیر نظر انجمن تعزیه‌خوانان خدابنده فعال است، افزود: این انجمن از شهریور‌ماه سال 93 فعالیت خود آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه گروه‌های نمایشی انجمن به صورت پنج تا هشت نفره فعالیت دارند، اظهار داشت: اجراهای ان انجمن به صورت مناسبتی و متناسب با موقعیت زمانی اجرا می‌شود.

رئیس انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده با بیان اینکه از آغاز سال جاری قریب به 200 اجرا از سوی انجمن انجام شده است، تصریح کرد: به علت استقبال از اجراها، انجام برنامه به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت اربعین حسینی نیز 10 اجرای تعزیه با 10 گروه طبق مجوز رسمی انجام می‌شود، اضافه کرد: اجراها از روز 22 آبان ماه، یعنی یک هفته مانده به اربعین حسینی آغاز خواهد شد.

رئیس انجمن تعزیه خوانان شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه در این ایام اجراها در استان قم و البرز، خدابنده و در شهر کرسف انجام خواهد شد، اضافه کرد: طبق برنامه دو گروه در قم، یک گروه در کرسف و دو گروه در استان البرز و پنج گروه در خدابنده اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع تعزیه‌های اجرایی درباره قیام امام حسین(ع) و حوادث پس از آن خواهد بود، گفت: همچنین در رابطه با روشنگرهای‌ حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نیز تعزیه اجرا خواهد شد.

رئیس انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده در ادامه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اجرای در 28 صفر و روزهای پایانی این ماه نیز اشاره کرد و گفت: در این روزها نیز تعزیه‌ها مناسبتی خواهد بود.

بیگدلی در ادامه به موفقیت یکی از گروه‌های تعزیه خدابنده‌ای برای اجرا در سوگواره ملی تعزیه در اصفهان اشاره کرد و گفت: گروه «قاصد عاشورا» برای اجرای مشق تعزیه جنگ حضرت عباس(ع) به سوگواره کشوری راه یافته و اجرای این گروه 17 آبان ماه انجام می‌شود.

ارسال نظرات