از سوی شهرستان دماوند صورت می گیرد؛

پذیرایی از 30 هزار زائر اربعین حسینی در کربلا

خبرگزاری بسیج: دبیر ستاد مردمی تکریم زائران اربعین حسینی شهرستان دماوند با بیان اینکه سال گذشته این ستاد از ۳۰ هزار زائر حسینی در کربلا پذیرایی به عمل آورد، از اسکان ۶۰۰ زائر دماوندی در کربلا خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۰۶
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محمود پوردیوان‌بیگی‌‌مقدم در نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی شهرستان دماوند در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته با توجه به فرصت زمانی محدود، خدمات بسیار خوبی در بخش مردمی و دولتی به زائران حسینی در کربلای معلی توسط شهرستان دماوند ارائه شد. وی با اشاره به کمک شهرداری‌های شهرستان دماوند افزود: شهرداری دماوند در سال گذشته خدماتی همچون اعطای پنج میلیون تومان همراه با هزینه تبلیغات و واگذاری چادر اسکان، کیسه زباله و مکانی برای انبار وسایل به این ستاد ارائه کرد. دبیر ستاد اربعین حسینی شهرستان دماوند گفت: شهرداری کیلان نیز پنج میلیون تومان کمک کرد و تبلیغات محیطی را انجام داد و شهرداری‌های آبسرد و رودهن در بخش تبلیغات کمک کردند. وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند دو تخته چادر امدادی همراه با وسایل امداد اهدا کرد که با توجه به وظایف سازمانی نمی‌توانستند   خدمات بیشتری ارائه دهند؛ چراکه خود هلال احمر در عراق خدما‌ت‌رسانی می‌کرد. وی با بیان اینکه سال گذشته برای ایجاد موکب امام حسن مجتبی (ع) در شهر کربلا، ۳۱ میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد، بیان کرد: این کمک‌ها با عنایت امام جمعه سابق دماوند، هیأت‌ امناها، هیأت‌های مذهبی و خیران در حداقل زمان ممکن جمع‌آوری شد و توانستیم ۶۰۰ زائر حسینی را در این موکب اسکان دهیم. دبیر ستاد اربعین حسینی شهرستان دماوند افزود: اسکان زائران و بحث استحمام و سرویس بهداشتی دغدغه بزرگی در شهر کربلاست؛ در سال گذشته، از حدود ۳۰ هزار زائر حسینی توسط این ستاد پذیرایی به عمل آمد.

  پوردیوان‌بیگی‌‌مقدم با اشاره به کمک‌های صورت گرفته در سال گذشته برای برگزاری مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند با توجه به برنامه‌های درون‌سازمانی خود، ۲۰۰ تخته پتو و چهار تخته چادر اسکان را به ستاد مردمی تکریم زائران اربعین حسینی اهدا کرد. وی تصریح کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند در سال گذشته، ۱۲٫۵ میلیون تومان وجه نقدی به حساب ستاد عتبات عالیات استان تهران واریز کرد که این کمک در بخش دیگری از خدمات ستاد مردمی تکریم زائران اربعین حسینی دماوند در فاصله کیلومتر ۱۰ نجف تا کربلا برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی هزینه شد. دبیر ستاد مردمی تکریم زائران اربعین حسینی شهرستان دماوند ادامه داد: در سال گذشته، ۴۴ هزار بطری آب معدنی به ارزش ۲۲ میلیون تومان، یک تن گوشت به ارزش ۳۰ میلیون تومان، ۱۰ هزار بطری دوغ و سیب‌زمینی، برنج، مرغ و … از شهرستان دماوند به کشور عراق ارسال شده است. پوردیوان‌بیگی‌‌مقدم بیان کرد: شهرستان دماوند خدمات بسیار خوبی را با توجه به ظرفیت زمانی و امکانات موجود خود ارائه کرد، اما در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان تهران عقب هستیم. وی با بیان اینکه شهرستان دماوند در سال گذشته تجربه‌های خوبی را در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی به دست آورد، افزود: دماوند در شهر کربلا جزو معدود شهرستان‌هایی بود که موکب برپا کرد؛ بقیه موکب‌ها به صورت استانی برپا شده بود و این برگ برنده‌ای برای این شهرستان در ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) محسوب می‌شود. وی گفت: امسال نیز همچون سال گذشته توقع داریم که با کمک‌های مردمی و دولتی بتوانیم خدمات بهتری را به زائران در اربعین حسینی ارائه کنیم. پوردیوان‌بیگی‌‌مقدم اضافه کرد: همچنین برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی در کربلا، اتحادیه‌های اصناف، هیأت امناها، مساجد و هیأت‌های مذهبی کمک‌های بسیاری به ستاد اربعین حسینی شهرستان دماوند کردند.

ارسال نظرات