رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم:

برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در چند بقعه شاخص شهرستان ها

امسال طرح بصیرت عاشورایی در چند بقعه شاخص شهرستان اجرا و با استقبال خوبی نیز مواجه شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۰۰۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم از ثبت موقوفه‌ای به ارزش یک میلیارد ریال در طارم خبر داد و گفت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته اجرای طرح بصیرت عاشورایی از نخستین روز ماه محرم در شهرستان طارم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

حبیب ابراهیمی با اشاره به اینکه طرح بصیرت عاشورایی به منظور معرفت افزایی و ارتقای سطح آگاهی مردم و زائران گردشگر مذهبی در موضوعات مربوط به واقعه عاشورا اجرایی می‌شود، افزود: هر سال این طرح در تعدادی از بقاع شاخص شهرستان با همکاری روحانیون بومی و اعزامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود 21 بقعه متبرکه در شهرستان اظهار کرد: امسال طرح بصیرت عاشورایی در چند بقعه شاخص شهرستان اجرا و با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برگزاری برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان در دوم محرم، برگزاری تجمع بزرگ شیرخوارگان حسینی، برگزاری برنامه رهروان زینبی و لبیک یا زینب در روز 12 محرم از جمله برنامه‌های شاخصی است که در قالب طرح بصیرت عاشورایی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های مهم اجرا شده در طرح بصیرت عاشورایی خیمه‌های معرفت بود، اضافه کرد: در قالب خیمه‌های معرفت غرفه‌های متعددی دایر و در این زمینه مشاوره احکام، مشاوره خانواده، مشاوره تربیت فرزند و ... به زائران و گردشگران مذهبی از سوی روحانیون مستقر ارائه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با بیان اینکه در کنار خیمه‌های معرفت ایستگاه‌های همه واقف باشیم نیز در شهرستان دایر شده بود، تصریح کرد: در نتیجه همین امر و بصیرت افزایی صورت گرفته، در قلاب طرح بصیرت عاشورایی یک باب باغ انار با نیت کمک توسعه عمرانی و فرهنگی امامزاده محمود روستای ارشت طارم به ارزش یک میلیارد ریال به ثبت رسید.

وی تعداد موقوفات شهرستان طارم را قریب به 400 مورد اعلام کرد و گفت: با برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، به دنبال تبیین برکات وقف در جامعه و تشویق مردم به انجام این عمل نیک و پسندیده هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اقامه عزا در شهرستان طارم، در قالب طرح بصیرت عاشورایی افزود: این برنامه به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) با حضور حجت‌الاسلام صادقی‌پور و محمد باقر منصوری اردبیلی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم طارم تصریح کرد: این برنامه 13 آبان ماه سال جاری در خیمه سرای رقیه (س) از ساعت 20 شب برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات