رضا ایرانمنش در گفتگو با «بسیج»:

سینما فرمایشی و مافیایی شده است/ دولتمردان فقط شعار می دهند

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: سینما فرمایشی و مافیایی و برای عده ای خاص شده است جز شعار چیزی از دولتمردان نمی بینیم.
کد خبر: ۸۷۶۷۹۲۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: فعلا بیکار هستم از یک طرف آمار می دهند که آمار بیکاری کم شده در صورتی که روز به روز به خصوص برای امثال ما وضعیت بدتر می شود.

وی افزود: ما که حرفه و شغل دیگری نداریم فشار زندگی بر هنرمندان به دلیل اینکه شغل دیگری ندارند زیاد است چون ما در شرایطی هستیم که مثل بقیه افراد عادی هم نمی توانیم اگر خرج زندگیمان نرسید با اتومبیل کار کنیم هنرمند نمی تواند این کار را هم انجام دهد.

ایرانمنش تصریح کرد: دولتمردان هم که فقط هر روز شعار می دهند و جز شعار ما چیزی از آنها نمی بینیم عده ای خاص با دستمزدهای کلان دائم در حال کار کردن هستند ولی بقیه وضعیتشان روز به روز بدتر و بدتر می شود.

بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: سینما فرمایشی و مافیایی و برای عده ای خاص شده است مثلا در جشنواره ای که امسال پیش رو داریم تهیه کننده داریم که دو تا کار کرده است بازیگر داریم که شش کار هم کرده ولی خیلی از بازیگرانما ن هم هستند که سی سال اصلا کار نکرده اند این ناعادلانه است.

ایرانمنش عنوان کرد: روز به روز عدم عدالت در کار هنر بیشتر و بیشتر خواهد شد فعلا به همین منوال که پیش می رود نمی شود آینده خوبی را برای سینمای ایران تصور کرد.

بازیگر سینما و تلویزیون بیان داشت: وقتی که مسئول غیر مجرب که هیچ اطلاعات و آگاهی از هنر ندارد متولی هنر می شود اوضاع همین می شود وگرنه اگر متولیان هنری ما از هنر چیزی می فهمیدند و وضعیت هنرمندان را در ک می کردند به اینجا نمی رسیدیم حداقل راهکارهایی را اعمال می کردند تا شرایط اینگونه نباشد.

ایرانمش در خاتمه گفت: اعتدال و عدالت در کار باید باشد الان دروازه هنر باز است و هر کسی می خواهد وارد می شود و هر چند تا که می خواهد کار می کند. دوره دوره خوشگل ها و چشم آبی ها و قدبلندها و سفیدرویان است فعلا آنها کار می کنند. دقیقا ولنگاری فرهنگی را در سینما می بینیم و به وضوح قابل مشاهده و درک است و هیچ احتیاجی به تحقیق ندارد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار