کارگردان ارزشی کشورمان در گفتگو با «بسیج»:

آینده روشنی برای فیلم سازان ارزشی وجود ندارد/ بودجه "افق" و "اوج" صرف تولیدات ضعیف می شود/ فقط با تیم خودشان کار می‎کنند

سهیل سلیمی گفت: آینده سینما کاملا ناامید کننده و از دست رفته است با این مدیریتی که دوستان در حال حاضر انجام می دهند هیچ آینده روشنی برای کسانی که کار ارزشی می کنند وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۶۷۷۷۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

سهیل سلیمی کارگردان کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: در حال حاضر مثل خیلی های دیگر بیکار هستم و دلیلش به مدیریت ها بر می گردد.

وی افزود: مدیری نیست که بتواند فضای سینما را به درستی درک کند و برای کارها برنامه ریزی صحیح داشته باشد، بهترین کاری که می شود کرد این است که خیلی رسمی و با دیسیپلین سینما را تعطیل کنیم چون هیچ مسئولی را نمی بینم که آنقدر توانمند باشد که بتواند از ظرفیت سینمای ایران به شکل کامل استفاده کند.

سلیمی تصریح کرد: هر کسی می آید فقط با گروه خودش کار می کند و این باعث می شود وضعیت به شکل کنونی در آید. آینده سینما کاملا ناامید کننده و از دست رفته است با این مدیریتی که دوستان در حال حاضر انجام می دهند هیچ آینده روشنی برای کسانی که کار ارزشی می کنند وجود ندارد.

کارگردان کشورمان اظهار داشت: در حوزه کارهای ارزشی برای کسانی که در این حوزه وارد شده اند اتفاق خاصی نمی افتد فیلم های خوبی هم که ساخته می شود مربوط به نهادهای خاص و آدم های خاص است که همیشه همان ها هستند که کار می کنند و خیلی از بچه های دیگر که بااستعدادتر هستند و می توانند کارهای بهتری بسازند در حاشیه می مانند و این حاشیه حتی در جاهایی مثل اوج و افق که رسما پرچمدار کارهای ارزشی هستند هم وجود دارد.

سلیمی بیان داشت: در دل همین مجموعه ها هم مشکلاتی وجود دارد ما سال ها است که برای اوج و افق طرح می بریم و می آوریم و یکی پس از دیگری رد می شوند و می بینیم کارهای خیلی ضعیف ساخته می شود و به روی آنتن می رود.

کارگردان کشورمان اظهار عنوان کرد: هر چند سال یکبار یک "چ" یا "بادیگارد" می سازند و پشت آن قایم می شوند و هیچ کس نمی گوید که این دو فیلم یک پنجم بودجه شما هم نیست باقی بودجه را با کارهای ضعیف هدر می دهند و پاسخگو نیستند. هر وقت هم که ما را می بینند می گویند شما کجا هستید ولی وقتی برایشان طرح می بریم یک سال ما را می دوانند و بعد هم رد می کنند و دلیل هم نمی آورند.

وی گفت: ما کارهایی که برای مدافعان حرم داده ایم برای شبکه افق قریب به دو ماه است که قرار است فقط طرح سه صفحه ای را بخوانند ولی هنوز جواب نداده اند و این اتفاق در سال های قبل هم افتاد که طرح شهدای هسته ای را فرستادیم و هیچ کس جواب نداد چه آنهایی که به شبکه های ماهواره ای می روند اتفاق خاصی برایشان نمی افتد چه ما که در حوزه ارزشی کار کرده ایم باید بمانیم و بسوزیم.


ارسال نظرات