خبرهای داغ:
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه خبر داد

برگزاری همایش «استکبارستیزی» در ارومیه

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه گفت: همایش بزرگ «استکبارستیزی» در ارومیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۷۴۹۸
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مهدی نصیری اظهار داشت: همایش بزرگ استکبارستیزی با حضور اساتید صاحب‌نام و بین‌المللی که اعزامی از سایر کشورها هستند در ارومیه برگزار می‌شود.

وی از برگزاری دومین همایش بین‌المللی «استکبارستیزی» در روز شنبه هشت آبان در ارومیه با حضور پروفسور کلودیا موفا و پروفسور الکساندر آزادگان خبر داد و گفت: این اساتید از ایتالیا و آمریکا برای حضور در گردهمایی دعوت شده‌اند.

این فعال دانشجویی محل برگزاری مراسم را تالار شهید چمران دانشگاه ارومیه واقع در پردیس نازلو عنوان کرد و ادامه داد: مراسم مورد اشاره برای ساعت 18 با مشارکت دانشجویان در طول تلاش چند ماهه تدارک یافته است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه از برگزاری سلسله برنامه‌ها و گردهمایی‌های استکبارستیزی در سطح کشور خبر داد و افزود: این سری از برنامه‌های سیاسی و عقیدتی به معنای واقعی کلمه از اهمیت خاص برخوردار هستند، بنابراین باید برای حضور پرشور آحاد جوانان و دانشجویان تلاش شود.

نصیری بر لزوم حضور حداکثری و پوشش گسترده این رویداد دانشجویی و سیاسی تاکید کرد، حضور رسانه‌های جمعی و اصحاب مطبوعات در این برنامه را مغتنم شمرد و گفت: باید پیام‌های این آئین به مخاطبان آن در هر نقطه از کشور و دنیا انعکاس پیدا کند.

*استکبارستیزی ریشه‌های قرآنی دارد

وی در ادامه با اشاره به اینکه واژه استکبار و استکبارستیزی در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی به طور مرتب مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: این خط مشی که توسط بنیانگذار کبیر انقلاب ریل‌گذاری شد و بعد رهبری آن را دنبال کردند از تعالیم و نص صریح قرآن کریم سرچشمه گرفته است.

نصیری با اشاره به اینکه مفهوم مورد اشاره به عنوان اظهار علو و برتری در زمین و خود را قاهر و مسلط دانستن تعبیر می‌‌شود، ادامه داد: در آیات مختلف قرآن کریم این مقوله مورد اشاره قرار گرفته است، بنابراین باید برای روشنگری پیرامون ماهیت قدرت‌های استکباری گام برداشت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه با اظهار اینکه در اصطلاح علوم اسلامی از استکبار همواره با واژه‌هایی مانند ظلم و طاغوت یاد می‌شود، گفت: بنابراین دین مبین اسلام به معنای واقعی کلمه مسلمانان را از ماندن زیر سلطه و ظلم نهی کرده است.

* دانشجوی مسلمان باید سلطه‌گری و سلطه‌جویی را نفی کند

نصیری با اظهار اینکه یک دانشجوی مسلمان باید به معنای واقعی برای نفی سلطه‌گری و سلطه‌پذیری قدم بردارد، بیان داشت: چرا که بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام هر دوی آنها مذموم و ناپسند هستند بنابراین باید برای ارتقای سطح آگاهی نسل جوان قدم برداشت.

این فعال دانشجویی با اظهار اینکه دانشجوی مسلمان و ایرانی هرگز استعمار، بهره‌کشی در ابعاد مختلف آن اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط متجاوزان و زورگویان را نمی‌پذیرد، ادامه داد: همچنین یک جوان ولایتمدار و انقلابی در مقابل سلطه‌گری نسبت به سایر کشورهای مسلمان نیز واکنش نشان می‌دهد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه بیان داشت: کما اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی همین طور دانشجویان تاکنون چنین روشی در پیش گرفته‌اند، با این خط مشی و ملهم از آموزه‌های قرآنی و علماء در برابر اشغال فلسطین، حمله به یمن و ... واکنش نشان می‌دهند.

ارسال نظرات