اقدامات توسعه ای در شهر زنجان زیر تیغ کمبود اعتبارات

شهر زنجان در سه سال اخیر در تامین اعتبارات بودجه ای دچار مشکلاتی بوده که این موضوع در سایر شهرهای کشور نیز برای شهرداری ها مصداق دارد.
کد خبر: ۸۷۶۷۰۴۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهر زنجان در سه سال اخیر در تامین اعتبارات بودجه ای دچار مشکلاتی بوده که این موضوع در سایر شهرهای کشور نیز برای شهرداری ها مصداق دارد ولی با همه این مشکلات شاهد اقدامات زیربنایی و مناسب در راستای توسعه شهر زنجان هستیم که بیش از ظرفیت اعتبارات محقق شده است.

با رکود اقتصادی در سه سال اخیر، مدیران شهری در سراسر کشور در تحقق بودجه خود دچار مشکلاتی شدند. مطابق با برخی گزارش ها بعضی از شهرهای صنعتی به واسطه دریافت ارزش افزوده بخش صنعت توانستند در انجام فعالیت های روزمره مقاومت بهتری داشته باشند و به مشکلات ساختاری برخورد نکنند.

شهر زنجان نیز شهری صنعتی به مفهوم دریافت حجم مبالغ زیاد در بخش ارزش افزوده صنعت نیست. با این حال شاهد کاهش تحقق بودجه در سال گذشته بودیم و در سال جاری نیز این رویه مصداق داشته است. با این حال اقدامات صورت گرفته شهرداری که در لایحه مصوب شورای اسلامی شهر زنجان ارائه شده قابل قبول بوده است.

استفاده از نقدینگی پیمانکاران بومی و مدیریت مناسب اعتبارات در بخش عمرانی به همراه نظارت های مناسب و همچنین مسلط شدن برخی انضباط های مالی موجب افزایش بهره وری در حوزه عمرانی شده است. مطابق با گزارش های ارائه شده برخی از پروژه ها به صورت کامل مطابق با برنامه زمان بندی محقق شده و برخی در حال انجام هستند.

هنر مدیریت این است که در شرایط دشوار مالی بتوان بدون توقف پروژه های مهم، کارها پیش برود. آنچه که امروز در شهر زنجان با دشواری در تحقق اعتبارات شاهدیم، فعال بودن عملیات اجرایی پل سیدالشهداء، تهیه نقشه های فاز یک پروژه سبزه میدان و برنامه ریزی برای اعلام فراخوان انتخاب پیمانکار، ادامه عملیات بازگشایی ورودی شهرآراء و همچنین ورودی و دسترسی شهرک پونک، طراحی و برگزاری مسابقه مرحله نخست تقاطع غیرهمسطح ورودی گلشهر، پیگیری بازگشایی معابر منتهی به پادگان و سایر پروژه های مهم دیگر در سطح شهر زنجان هستیم.

در این شرایط دشورا که مسئولان مدیریت شهری با عزم جدی امور را پیگیری می کنند انتظار بر همگرایی برای پیشبرد امور و تسهیل کارها است.

همراهی شهروندان زنجانی با مسئولان شهری برای تحقق اهداف توسعه ای بسیار موثر خواهد بود.

ارسال نظرات