معاون فرماندار اشکذر:

فعالیت ۱۶ سمن در زمینه های مختلف در شهرستان اشکذر

معاون فرماندار اشکذر گفت: سمن ها می توانند نقش تاثیر گذار در فرهنگ سازی و ارتقا سطح آگاهی مردم در زمینه های مختلف داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۶۶۱۳۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر: علیرضا ابوالحسنی با بیان اینکه تا کنون در شهرستان ۱۶ سمن در زمینه های مختلف در سطح شهرستان فعالیت دارند اظهار داشت : مجوز این سمن های از سوی بهزیستی ، نیروانتظامی ، ورزش و جوانان و فرمانداری صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه از مجموع شکل های فعال در شهرستان ۴ مورد آن از سوی فرمانداری مجوز دریافت کردند ، گفت: تشکل های یاد شده در زمینه های مختلف زنان و خانواده ، فرهنگی و مذهبی ، علمی و آموزشی و فرهنگی و اجتماعی فعالیت می نمایند.
معاون فرماندار اشکذر خاطر نشان کرد: سمن ها برای صدور مجوز و اخذ پروانه فعالیت خود باید مراحل ثبت سمن را طبق دستور العمل وحدت رویه سازمان های مردم نهاد وزارت کشور و اساسنامه تنظیم شده از سوی آن وزارت طی نمایند.
وی تاکید نمود: شرایط سنی تعیین شده برای علاقمندان به فعالیت در این راستا ۱۸ سال به بالا عنوان و نیز حداقل دو نفر از اعضای فعال در تشکل باید دارای مدرک مرتبط با موضوع تشکل باشند.
ایوالحسنی با اشاره به جایگاه مناسب گردشگری شهرستان تصریح نمود: از سازمان های مردم نهاد مورد نیاز شهرستان، تشکل هایی با موضوعیت محیط زیست و میراث فرهنگی است که باید در جهت تشکیل آن از سوی مردم اقدام شود.
وی همچنین با بیان اینکه شهرستان ظرفیت خوبی از لحاظ وجود خیرین دارد گفت: ایجاد و افزایش موسسات خیریه در سطح شهرستان با موضوعیت مختلف منجمله موسسه خیرین بیماران خاص لازم و ضروری است .
معاون فرمانداراظهار داشت: همانند دولت تدبیر و امید اعتقاد راسخ به جایگاه و اهمیت سمن ها داریم لذا افزایش تعداد سمن ها در شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظرات