خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی:

حضور ناشران حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب تبریز قابل توجه بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گفت: حضور ناشران حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب تبریز قابل توجه بود.
کد خبر: ۸۷۶۵۹۹۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

 عزت‌الله جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد، امسال نیز کتب حوزه دفاع مقدس با استقبال مخاطبان و بازدیدکنندگان مواجه شد.

وی با بیان این‌که کتاب و کتابخوانی یکی از مؤثرترین راه های انتقال فرهنگ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: هم اکنون در آرشیو بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بیش از ۱۲۰۰ ساعت خاطره و تاریخ شفاهی رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس آرشیو شده است، که در آینده تبدیل به کتاب خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی از چاپ و انتشار بیش از 30 جلد عنوان کتاب در سال جاری در حوزه جنگ تحمیلی خبر داد و گفت: این رقم تا پایان سال جاری به 50 عنوان کتاب خواهد رسید این در حالی است که منابع مالی بنیاد جهت انتشار گسترده این کتب محدود است.

جعفری با اشاره به اهمیت کتاب دفاع مقدس در انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، بیان کرد: از راهکارهای اساسی انتقال فرهنگ شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس انتشار کتاب است، البته کتبی که بتواند نسل جوان را با جذابیت‌های خاص با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کند.

وی با بیان این‌که تاریخ، تمدن و فرهنگ گذشتگان به وسیله کتاب به نسل حاضر منتقل شده است، افزود: در حوزه دفاع مقدس کتاب‌های زیادی به چاپ رسیده است که اساس این کتب خاطرات رزمندگان اسلام بوده، خاطراتی که می تواند راهگشای جوانان امروز باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اظهارکرد: اگر خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس به جوانان امروز آن‌گونه که بوده است، منتقل شود، قطعا شاهد استقبال جوانان از این فرهنگ غنی خواهیم بود، چراکه شهدا به خاطر عشق الهی، ماندگاری اسلام و کشور جان خود را فدا کردند.

جعفری با بیان این‌که دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس نجات‌بخش جامعه از معضلات اجتماعی و اخلاقی است، وظیفه اصلی امروز اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه انتقال این فرهنگ انسان‌ساز به جامعه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها