قالیباف در یادواره شهدای مدافع حرم یگان فاتحین:

آنان که شعار «نه غزه، نه لبنان» سر دادند اعتقادی به فرهنگ حسینی ندارند

شهردار تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید در همه عرصه‌ها بدرخشد، گفت: مبارزه با آسیب‌ها در هر عرصه‌ای مجاهدت است.
کد خبر: ۸۷۶۵۷۰۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۸
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین که  در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به نقش مدافعان حرم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم باعث احیای مجدد اسلام و باعث عزت و اقتدار مسلمین شدند.

وی ادامه داد: امروز تنها راه پیش روی ما برای موفقیت در بعد مادی و معنوی راه فرهنگ جهاد و شهادت است. پیشرفت امروز ما در گرو روحیه جهاد و شهادت است. فرهنگ عاشورایی و حسینی این را به ما یاد داد که دقیقا بتوانیم شناخت به موقع در تکلیف و عمل داشته باشیم. این مهم‌ترین درسی است که از فرهنگ حسینی می‌گیریم. 

قالیباف گفت: شهدای مظلوم و غریب مدافع حرم و فاتحین به درستی از فرهنگ حسینی به معنای تشخیص موقعیت برای تکلیف و سپس عمل به تکلیف برخوردار بودند. 

وی با اشاره جان‌فشانی رزمندگان اسلام در سال‌های گذشته بیان کرد: چند سال قبل در همین خیابان‌های تهران روزهایی را دیدیم که برخی محکم شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران سر دادند»، این شعار یعنی نشناختن فرهنگ حسینی و تکلیف. همان روزها فرزندان این مرز و بوم برای دفاع از حریم ولایت، حرم، مظلوم و مظلومین و برای تامین امنیت ملی خودمان و توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی مشغول مجاهدت بودند.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز شهدای مدافع حرم با عزت تشییع می شوند. آن سال‌ها مظلومانه این شهدا را تشییع می‌کردیم و برخی رسانه های خاص این را القا می کردند که چرا باید پول ما جای دیگری هزینه شود. با صراحت می‌گویم که اینان نه انقلاب اسلامی و فرهنگ اسلامی را شناختند، و نه به فرهنگ انسانی اعتقاد دارند. شعار جانم فدای ایران‌شان نیز کذب است.

وی افزود: در حقیقت صداقت، صمیمیت، شجاعت، عزت، جوانمردی، ولایتمداری، شرف و مردانگی صفات شهدا، بسیجیان و جوانانی بود که به موقع تکلیف خود را تشخیص دادند و برای اسلام، دفاع از کشور، حرم ائمه (ع)، فرهنگ اهل بیت (ع) و ایران اسلامی جان خود را تقدیم کردند.

قالیباف ادامه داد: آن‌ها رهروان واقعی مکتب شهادت و انقلاب اسلامی و دوستداران واقعی ایران، ملت و کسانی هستند که دلشان برای کشور می‌سوزد.
 
شهردار تهران با بیان اینکه امروز رزمندگان ما در میدانی حضور پیدا کردند که از میدان دوران دفاع مقدس سخت‌تر است، گفت: رزمندگان شجاعانه ایستادند و جنگیدند. مدافعان حرم با تاسی از حضرت زینب (س) و اصحاب امام حسین (ع) در کنار  مقام معظم رهبری قرار گرفتند و تردیدی در آنان دیده نشد.
 
وی اظهار داشت: امروز جبهه‌های متعددی برای انقلاب اسلامی باز شده است و همان‌طور که رزمندگان در حال مبارزه در آن صحنه با ایادی استکبار هستند، در داخل کشور نیز رزمندگانی برای خدمت به این مردم و حل مشکلات اقتصادی، علمی، سازندگی و ورزش کشور  مبارزه می‌کنند.

قالیباف با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید در همه عرصه‌ها بدرخشد، تصریح کرد: مبارزه با آسیب‌ها، امروز در هر عرصه‌ای مجاهدت است و اگر با دیدن ضعفی دشمنان بر ما خورده بگیرند، ظلم به شهدا، امام و رهبری است. 

شهردار تهران در پایان گفت: ما در شهرداری مکلفیم هرچه در توان داریم برای خانواده شهدا و در میدان استکبارستیزی انجام دهیم. با اینکه بارها زخم زبان‌هایی شنیده‌ایم، ولی این را افتخار بزرگی می‌دانیم.
ارسال نظرات