معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

موقوفات و بقاع متبرکه امانت‌های الهی در دست سازمان اوقاف است

موقوفات و بقاع متبرکه امانت‌های الهی در دست سازمان اوقاف است که حفظ و صیانت از آنها تکالیف و وظایف شرعی و از ماموریت‌های اصلی اداره حراست است.
کد خبر: ۸۷۶۵۵۲۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، گفت: حفظ، بهره‌وری و افزایش درآمد موقوفات از مهم‌ترین اهداف فعالیت اوقاف است.

حجت‌الاسلام محمود محمدی با اشاره به اینکه طی سنوات گذشته اقدامات بسیاری در حفظ و بهره‌وری موقوفات انجام شده است، افزود: اخذ سند مالکیت برای موقوفات و رقبات از جمله فعالیت‌های اوقاف است.

وی با اشاره به وجود بیش از 2 هزار و 500 موقوفه در استان زنجان تصریح کرد: تعدادی از موقوفات به صورت انتفاعی و تعدادی نیز به صورت منفعتی ثبت شده است.

محمدی با اشاره به اینکه موقوفات و بقاع متبرکه امانت‌های الهی در دست سازمان اوقاف است که حفظ و صیانت از آنها تکالیف و وظایف شرعی و از ماموریت‌های اصلی اداره حراست است، اضافه کرد: حفظ جایگاه رفیع موقوفات به عنوان میراث ماندگار واقفان خیراندیش و اهتمام همگان به ویژه سازمان اوقاف در حفظ و حراست از مصالح موقوفات و اجرای دقیق و صحیح نیات واقفان از مهم‌ترین اقداماتی است که توسط اوقاف انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای افزایش موقوفات و جلب و جذب خیران در این زمینه طی ماه محرم ایستگاه‌های همه واقف باشیم در جوار بقاع متبرکه دایر شد، افزود: در همین راستا طی دهه نخست ماه محرم دو موقوفه جدید به ثبت رسید که یکی از آنها به صورت انتفاعی و دیگری به صورت منفعتی ثبت شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در خدابنده زمین 800 متری در قالب طرح بصیرت عاشورایی وقف شده است، افزود: زمین مذکور برای اجرای طرح توسعه‌ای امامزاده سید ابراهیم (ع) خدابنده وقف شده است.

محمدی تصریح کرد: همچنین در طارم نیز حاج محمدتقی نجفی یک قطعه باغ انار و اشجار مختلف به مساحت تقریبی یک هزار متر و ارزش 500 میلیون ریال با نیت کمک به توسعه امامزاده محمود (ع) روستای ارشت و ترویج قرآن وقف شده است.

 

ارسال نظرات