امام جمعه ابهر:

عاشورا دانشگاه و مدرسه ای است

عاشورا دانشگاه و مدرسه ای است که لایه های بسیار زیاد و ابعاد مختلف و وجوه فراوانی را در طول تاریخ برای زندگی انسان در بر داشته است.
کد خبر: ۸۷۶۵۴۴۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه ابهر در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر با بیان اینکه محفوظ و دارای پوشش بودن زن، برای سلامتی‌‏اش مفیدتر است، گفت: نکته‌ای که به طور خاص و امروزه درباره سلامت زنان مطرح است، بحث فرزندآوری و زایمان اوست که پیش و پس از انقلاب با شعارهایی ضد دینی مانند «زندگی‌ خوشتر، فرزند کمتر» مورد هجمه دشمن بوده و هست تا سبب کاهش جمعیت مسلمانان گردد.

حجت الاسلام رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر با بیان اینکه زیارت امام حسین یک عبادتی است که نظیر ندارد، افزود: به هر میزان که با عاشورا آشنا شویم معنای زندگی را بهتر می توان فهمید عاشورا به زندگی انسانها عمق و جهت می دهد فرهنگ عاشورا پیامهایی بسیار مهمی برای انسانها دارد و این فرهنگ بسیار گسترده و فراگیر است.

وی اظهار داشت: عاشورا دانشگاه و مدرسه ای است که لایه های بسیار زیاد و ابعاد مختلف و وجوه فراوانی را در طول تاریخ برای زندگی انسان در بر داشته است امام حسین (ع) زندگی را به درستی برای انسانها معنا کرد در حرکت امام حسین(ع) حرکت زمینی و گرایش خاکی و فرشی وجود ندارد و تمام انگیزه های امام، عرش بود و حرکت امام نشان می دهد که مرگ آغاز ابدیت و یک زندگی دیگر است.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: یکی از مشکلات جهان امروز، جستجوی سرمایه ها در برون انسان است در حالی که سرمایه های واقعی و اصلی زندگی در وجود خود انسان قرار دارد امام حسین می خواست به جامعه بفهماند که در وجود انسان یک گوهری وجود دارد. که این گوهر اگر شکوفا شود همه جا را زیبایی خواهد گرفت.

حجت الاسلام رحیمی به هفته ملی سلامت زن اشاره کرد و افزود: انسان دارای روح و جسم است خداوند مهربان و خالق هستی برای هر دوجنبه انسان، برنامه ریزی کرده است و اراده کرده که انسان از هر جهت سالم و پاک و پاکیزه باشد و در هر دو بعد رشد کند از این رو از آنچه برای روح و جسم زیان آور بوده دستور داده تا پرهیز کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: امروزه با پیشرفت دانش پزشکی اهمیت و در اولویت بودن پیشگیری و بهداشت از درمان نیز برای همگان روشن و جای هیچ تردیدی باقی نمانده است.

امام جمعه ابهر خاطر نشان کرد: قیام امام حسین و اهداف اهل بیت نیز در این راستا بوده است. آنها می خواستند مقدمات فسق و فجور و فساد در جامعه گسترش پیدا نکند و در صورت گسترش نیز جامعه مبتلا به آن نگردند. و در صورت مبتلا شدن راه درمان را به ما توصیه فرموده اند و راههای میانبر مثل سحرخیزی، نماز شب، امام حسین، برای نجات بشریت توصیه شده است. سلامت زنان نیز از منظر اسلام، دو بعد جسمی و روحی دارد.

خطیب جمعه ابهر با بیان اینکه محفوظ و دارای پوشش بودن زن، برای سلامتی‌‏اش مفیدتر است و زیبایی او را با دوام‏تر می‏‌کند تصریح کرد: نکته‌ای که به طور خاص و امروزه درباره سلامت زنان مطرح است، بحث فرزندآوری و زایمان اوست که پیش و پس از انقلاب با شعارهایی ضد دینی مانند «زندگی‌ خوشتر، فرزند کمتر» مورد هجمه دشمن بوده و هست تا سبب کاهش جمعیت مسلمانان گردد.

حجت الاسلام رحیمی تاکید کرد: بی‌شک، سلامت‌ بدن‌ و روان‌ زنان، در بارداری و زایمان و‌ فرزندآوری و شیردهی است‌ و این نظریه از سوی پزشکان واقع‌بین و متعهّد نیز تأیید شده است، حتی مطابق‌ آخرین تحقیقات آماری پزشکی، سرطان‌ سینه در زنانی که زود فرزند می‌آورند تقریبا منتفی است، برخلاف زنانی که اصلاً ازدواج‌ نمی‌کنند یا بچّه‌ نمی‌آورند. نگاه اسلام به بحث ازدواج و تولید نسل درست مقابل این تفکر غلط غربی است.

وی در ادامه اضافه کرد: در هیچ جای اسلام نیامده است که در صورت وجود مشکلات اقتصادی، به جای اندیشه درست و تدبیر امور، صورت مسأله را پاک کرده و جلوی رشد جمعیت را بگیرید! آری! پیشگیری از باداری و فرزندآوری و کاهش جمعیت به هر توجیهی همچون ترس فقر و مشکلات اقتصادی بر خلاف روح ایمان و فلسفه اسلام است و افزون بر آسیب‌های روحی و روانی به والدین در پایان عمر به سبب نداشتن فرزند، باعث مشکلات و امراض جسمی زنان هم می‌گردد.

ارسال نظرات