قاری بین المللی قرآن در گفتگو با «بسیج»:

ما در قبال قرآن مسئول هستیم!/اساتید عامل به قرآن باشند

یاریگل گفت: بزرگترها باید دقت کنند با رفتار خوب و عملی در مسیر قرآنی باشند و فرزندان این عمل را ببینند آنگاه جامعه هم به همین سمت می رود.
کد خبر: ۸۷۶۵۴۲۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

بهروز یاری گل، استاد بین المللی قرآن و نفر اول مسابقات قرائت سوریه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به لزوم ترویج و تمسک به قرآن کریم و نقش و تأثیر این کتاب الهی در تربیت خانواده و بهبود روابط اجتماعی گفت: قرآن به فرموده امام راحل کتاب انسان ساز است و وقتی می خواهیم با قرآن کریم آشنا شویم باب ورود آن قرائت و روخوانی و تجوید است اما در نهایت باید ما عامل به این کتاب آسمانی شویم و دستوراتش را در زندگی عملی کنم.

وی با اشاره به آموزش قرآن کریم گفت: مراحل مقدمه آشنایی با آموزش قرآن، جلسات سنتی قرائت قران کریم است و فرزندان باید حداقل در سنین پایین با روخوانی و روانخوانی قرآن در این جلسات آشنا شوند.

یاری گل عنوان کرد: ولی متاسفانه خیلی از جوانان ما به دلیل آنکه خوب از طرف پدر و مادر تشویق نمی شوند و خودشان هم ابراز بی علاقه گی می کنند وقتی به سنین بالاتر می رسند و نمی توانند قرآن را به سادگی بخوانند و جای تأسف وجود دارد.

وی افزود: تأسف به خاطر این است که یک مسلمان که کتابش قرآن است نتواند از روی آن بخواند طبیعتا نمی تواند به سمت فهم و عمل آن برود این جلسات قرآن باوجود اساتید قرآن از دوران ابتدایی در مدارس و جلسات و مدارس نیاز افراد است.

این قاری بین المللی تصریح کرد: قرآن یک ظاهر دارد و یک باطن ظاهر قران همان قرائت است که برخی فقط در حد روخوانی باقی می مانند که آن خوب است اما برخی در حد صوت و لحن و تجوید می روند و قاری یا حافظ خوب می شوند که خیلی هم عالی است.

وی افزود: باید ما فرزندان را در جلسات قرآن کم کم با مفاهیم آشنا کنیم زیرا مفاهیم همان باطن قرآن کریم است و نباید سخت بگیریم و از آسان به سخت برویم و ابتدا فرزندان را با مفاهیم و واژگان ساده قرآن آشنا کنیم و کم کم به سمت آموزش کلمات مشکل و به خصوص آموزش مفاهیم کابردی جامعه مانند اخلاقیات راستگویی، احترام به پدر و مادر، پرهیز از غیبت، عدالت پرهیز از توهین و... برویم. ما در مقابل قرآن مسئول هستیم و باید بعد خواندن قرآن به سمت عمل آن برویم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شودعمل خود معلمان و مربیان قرآن است که باید به آنچه می گویند عامل باشند.یعنی وقتی فرزندان بزرگتر ها مربیان و هرکس دیگری که دم از قران می زند عامل نباشند برای بچه ها سوال ایجاد می شود. بزرگترها باید دقت کنند با رفتار خوب و عملی در مسیر قرآنی باشند و فرزندان این عمل را ببینند آنگاه جامعه هم به همین سمت می رود.

ارسال نظرات