تربیت آینده پر خطر دانش آموزان وظیفه انجمن اولیا و مربیان

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: انجمن اولیا و مربیان باید دانش‌آموزان را برای آینده پرخطر تربیت کند.
کد خبر: ۸۷۶۴۷۵۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی صبح امروز در آیین تجلیل از انجمن اولیا و مربیان برتر استان کهگیلویه و بویراحمد که در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش این استان برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین فرمود مدیریت باید به دست افرادی باشد که دو ویژگی علم و عدل را داشته باشند.

وی گفت: انسان اول باید بداند که خدا چه می‌خواهد و آن چه را که خداوند می‌خواهد چگونه باید در جامعه جاری کرد که این ویژگی مدیران کارآمد بشری است.

ملک‌حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود به عصمت در ذات برخی از انسان‌ها اشاره کرد و گفت: امامان از دو ویژگی و ظرفیت علم غیب و عصمت برخوردار هستند.

وی در همین زمینه به وظیفه انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید الزاماتی رعایت شود که الزامات رفتاری و علمی را شامل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اگر دانش لازم و تعهد پیوسته و لازم در انجمن اولیا و مربیان وجود نداشته باشد حرکت‌ها عقیم می‌ماند تصریح کرد: به همین دلیل اعضای انجمن‌ها باید خود را به این دو سلاح برای موفقیت در حوزه کاری مجهز کنند.

ملک‌حسینی با بیان برخی از روایات و احادیث از ائمه اطهار تصریح کرد: برای موفقیت کار انجمن اولیا و مربیان لازم است که از سخنان و احادیث و روایات منصوب به پیامبر و ائمه برای موفقیت در کار انجمن اولیا و مربیان استفاده کرد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهارات خود در جمع برگزیدگان اولیا و مربیان کهگیلویه و بویراحمد با بیان روایتی از امام صادق خاطرنشان کرد: قبل از اینکه دشمن بچه‌های ما را برباید باید آن‌ها را با روش‌ها و سیره ائمه اطهار آشنا کرد.

ملک‌حسینی با بیان حدیثی که در آن به مردم می‌فرماید فرزندان خود را برای زمان خودشان تربیت کنید، افزود: امروز شرایط از گذشته پیچیده‌تر است و البته آینده نیز پیچیده‌تر و لغزنده‌تر است.

وی گفت: بر همین اساس باید فرزندان را به صورت پیچیده‌تر و برای آینده پرخطرتر تربیت کرد بنا بر این وظیفه انجمن اولیا و مربیان بسیار سخت‌تر از گذشته خواهد بود.

ارسال نظرات