استاندار کردستان:

اشتباهات عمدی در سرشماری خیانت به کشور است

استاندار کردستان گفت: ماموران سرشماری آموزش‌های لازم را دیده‌اند که اگر در هنگام سرشماری اشتباهات عمدی داشته باشد به نوعی خیانت به کشور محسوب خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۳۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی در آیین آغاز مرحله دوم سرشماری نفوس و مسکن که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امانتی که به دست ماموران سرشماری سپرده شده است متعلق به یک نسل و یا نسل آینده نیست بلکه به همه نسل‌ها تعلق دارد و روی زندگی تمام کسانی که در این استان به دنیا خواهند آمد و زندگی می‌کنند تاثیر خواهد گذاشت.

زاهدی به برنامه‌ریزی‌های آینده با استفاده از اطلاعات دریافتی از جمعیت یک منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی امری مستمر و متوالی بوده و اگر برنامه پنج ساله سوم به پایان رسید به طور کلی آن را نادیده بگیریم و به سراغ برنامه چهارم پنج ساله برویم بلکه برنامه‌ریزی‌هایمان را مبتنی بر برنامه‌های قبلی تنظیم خواهیم کرد و در امر سرشماری نیز برنامه‌ریزی‌ها نسبت به گذشته ارزیابی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مبنای مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در 10 سال آینده سرشماری است و اطلاعات بدست آمده در سرشماری‌های بعدی نیز مورد استفاده قرار گرفته و آمارگیران اطلاعات صحیح را گردآوری کنند.

به گفته زاهدی، هر اقدام مثبت و موفقیت‌آمیزی که در استان روی دهد تمامی مردم و همچنین ماموران آمارگیری در آن سهیم هستند و این یک مشارکت عظیم در امر اداره کشور خواهد بود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه یکی از پایه‌های اشتغال استفاده از فناوری و اطلاعات است، خاطر نشان کرد: باید به کشور نشان دهیم که استان کردستان دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری بوده و علی‌رغم کمبودها و نبود امکانات در حوزه الکترونیک سرآمد هستیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم ماموران سرشماری نهایت امانت‌داری و صداقت را در این سرشماری داشته و در صورت ثبت‌نام افراد خانوار، از صحیح بودن پاسخ‌ها اطمینان پیدا کرده و دقت لازم را داشته باشند تا در آینده با مشکل رو به رو نشویم.

زاهدی با اشاره به این حرکت میدانی از سوی افراد آموزش دیده، اظهار داشت: با توجه به آموزش‌های لازم که به این افراد داده شده اگر در هنگام سرشماری اشتباهی صورت گیرد آن را بررسی و در رفع آن اقدام می‌شود ولی اگر اشتباهات عمدی باشد به نوعی خیانت به کشور محسوب خواهد شد.

وی افزود: باید اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی از جمله دانشگاه‌ها و مدارس و سایر سازمان‌ها برای مرحله دوم سرشماری عمومی نفوس و مسکن به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

استاندار کردستان در پایان خاطرنشان کرد: هر چه میزان سرشماری و اطلاعات آن دقیق‌تر باشد توان برنامه‌ریزی و آینده‌نگری استان بالا رفته و همه باید کمک کنیم کار سرشماری به موقع و با دقت پایان یابد.

ارسال نظرات