خبرهای داغ:
سیدمصطفوی در گردهمایی شورای پشتیبانی سوادآموزی استان:

میزان باسوادی در آذربایجان‌غربی به ۹۳ درصد ارتقاء یافت

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته میزان باسوادی در آذربایجان‌غربی به ۹۳ درصد ارتقاء یافت.
کد خبر: ۸۷۶۴۳۱۲
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، «فریدون سیدمصطفوی» در مراسم گردهمایی شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که در سالن امام علی(ع) ارومیه برگزار شد؛ افزود: در سال 90، درصد باسوادی در استان 87.5 درصد بود که با تلاش همه‌جانبه در آموزش و پرورش استان، این رقم در سال گذشته به 93 درصد ارتقاء یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال سهمیه استان آذربایجان‌غربی برای باسوادی 39 هزار نفر است؛ گفت: در این باره 32 هزار و 390 نفر تاکنون ثبت نام کرده‌اند که امید است این رقم به 50 هزار نفر تا پایان سال برسد.

وی با تاکید بر انسداد بی‌سوادی در آذربایجان‌غربی بیان کرد: هم‌اکنون هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نیست و 12 کلاس با یک معلم و دانش‌آموز و 134 کلاس درس با زیر پنج نفر دانش آموز اداره می‌شود.

سیدمصطفوی از تهیه برنامه شتاب‌بخشی آموزشی در استان خبر داد و بیان کرد: علاوه بر آن با 13 دستگاه اجرائی استان تفاهم‌نامه همکاری بسته شده و ضمن ترویج و تبلیغ سوادآموزی در صدا و سیمای استان و مهاباد، 50 درصد برنامه‌های سیمای مدرسه به سوادآموزی اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افزود: معمولا کسانی که برای اشتغال به آموزش و پرورش استان مراجعه می‌کنند به عنوان آموزش دهنده جذب شده و در این باره تاکنون سه هزار و 800 نفر نیروی آموزش دهنده در استان شناسایی شده‌اند.

سیدمصطفوی با تاکید بر اینکه برای باسوادی به یک رسانه جامع و فراگیر نیاز است گفت: در این رابطه با تهیه تک برنامه ها از صدا و سیما نمی‌توان این معضل را برطرف کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: باید تولید محتوای ساده و کاربردی از سوی دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد انگیزه خواندن و نوشتن در افراد صورت گیرد.

وی با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل در استان اضافه کرد: هم‌اکنون هشت هزار و 700 نفر بازمانده از تحصیل در آذربایجان‌غربی وجود دارد و باید فرمانداران و امامان جمعه هر شهرستان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی کمک کنند.

آذربایجان غربی دارای 144 هزار بیسواد است که در طی یک برنامه پنج ساله باید این تعداد باسواد شوند.

ارسال نظرات