مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان:

دیدار با خانواده های شهدا، فرهنگ شهادت را پایدار می کند

برای اینکه فرهنگ ایثار و شهادت به‌ عنوان میراثی گران‌ بها در اذهان عمومی باقی‌ بماند و از آفت تحریف مصون شود باید فرهنگ شهادت پایدار بماند.
کد خبر: ۸۷۶۳۴۳۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان در دیدار با خانواده های شهید بابایی و صفایی در روستای پشتوک با اشاره به آیات قرآن در باره شهادت و جایگاه شهید گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ اَمْواتاً بَلْ اَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ»؛ [اى پیامبر!] هرگز گمان مبر کسانى که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزى داده می‌شوند.

حجت الاسلام علی پناهی با اشاره به تفسیر ایه مذکور افزود: منظور از زنده بودن و زندگى در این آیه، همان حیات و زندگى برزخى است که ارواح پس از مرگ دارند، ولى از آن‌جا که حیات شهیدان یک حیات فوق العاده عالى و آمیخته با انواع نعمت‌هاى معنوى است .

وی اظهار داشت: شهیدان زنده ‏اند و نزد خدا بوده و روزی و ارتزاق آنان نیز عنداللهی است. مراد از این عندیت و قرب، قرب مکانتی و منزلتی است.

حجت الاسلام پناه با اشاره به حدیث -وَ یـَشـْفـَعُ الرَّجـُلُ مـِنـْهـُمْ فـى سـَبـْعـیـنَ اَلْفـاً مـِنْ اَهـْلِ بـَیـْتِهِ وَ جیرَتِهِ، حَتّى اَنَّ الْجارَیْنِ یَخْتَصِمانِ اَیُّهُما اَقْرَبُ- یـک نـفـر از شـهـدا، در مـورد هـفـتاد هزار نفر از خاندان و همسایگانش شفاعت مى کند؛ تا جایى که همسایگان در این که کدام یک به وى نزدیک ترند، با هم گفتگو مى کنند، تصریح کرد: شهدا در زمره کسانى هستند که در روز قیامت شفاعت مى کنند و شفاعتشان مورد پذیرش درگاه الهى واقع مى شود.

وی افزود: امروز جامعه اسلامی و همه کسانی که در آن با آسایش و آرامش زندگی می کنند، مرهون خون پاک هزاران شهید و جانبازی است که در دفاع از ارزش های اسلامی که از اهل بیت عصمت و طهارت (س) به ما ارث رسیده است، جانفشانی کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان گفت: تلاش همه ما در جهت خدمت به بازماندگان خانواده شهدا و خدمت به جانبازان و آزادگان و ایثارگران وظیفه اخلاقی، عرفی و دینی و البته کمترین کار ممکن است.

حجت الاسلام پناهی اظهار کرد: خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، بزرگترین سرمایه‌های معنوی انقلاب و ملت هستند که یاد آنان اشاعه ارزش‌های ایثار و پایداری در جامعه محسوب می‌شود. در همین راستا دلجویی و دیدار با آنان، ادای دین به ارزش‌های انقلاب است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان خاطر نشان ساخت: گرچه با وجود گذشت چند سال از پایان جنگ، این حرکت کند بوده است، اما نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با شمیم عطر خون شهیدان تأثیر بسزایی در اخلاق جوانان دارد و امید و انگیزه برای مبارزه با استکبار جهانی و همچنین ترویج فرهنگ عاشورایی را به‌دنبال دارد.

گفتنی است، حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی به مناسبت ایام محرم برنامه دیدار با خانواده های شهدا را برگزار کرد.

ارسال نظرات