مدیر کل فنی وحرفه ای استان زنجان:

داشتن مهارت تنها به شرط دارا بودن کارت مهارت نیست

داشتن مهارت تنها به شرط دارا بودن کارت مهارت نیست و بیشتر شاغلان فاقد مهارت افراد با تحصیلات بالای دیپلم هستند.
کد خبر: ۸۷۶۳۳۵۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل فنی وحرفه ای استان زنجان گفت: هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور شرکت کنندگان استان زنجان در 18 رشته از دوم تا هشتم آبان ماه به میزبانی استان البرز برگزار می‌شود.

محمدرضا انصاری با اشاره به این موضوع که مرحله شهرستانی این مسابقات اردیبهشت ماه برگزار شد، افزود: بیش از 2 هزار نفر شامل یک هزار و هشتاد وچهار نفر مرد و نهصدوسی وسه نفر زن در مرحله شهرستانی شرکت نمودند که از بین آنها صد و سی چهار نفر موفق شدند پس از مرحله استانی به اردوی کشوری راه یابند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از اعتبارات ملی و استانی موجب افزایش کارگاه‌های موجود می‌شود، اظهار داشت: باید از این ظرفیت نیز در راستای افزایش مهارت استفاده کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: شرکت کنندگان راه‌یافته به مرحله کشوری در رشته‌های تراش CNC، لوله‌کشی گرمایشی، فناوری طراحی گرافیک، مکاترونیک، تأسیسات الکتریکی و رباتیک به رقابت می‌پردازند.

محمد رضا انصاری رشته‌های طراحی مهندسی، نقاشی خودرو، جوشکاری، خیاطی، کاشی‌کاری، قنادی، تبرید و تهویه، الکترونیک و فناوری اطلاعات و پشتیبانی را از رشته‌های نخبگان مهارتی استان زنجان برای شرکت در مسابقات ملی مهارت بیان نمود.

وی به برنامه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سکونت گاههای غیررسمی استان زنجان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره نمود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تأکید بر تهیه فرآیند و نقشه راه درست برای ایجاد اشتغال پایدار ابراز کرد: 33 درصد مهارت‌جویان وارد بازار کار می‌شوند و باید با نیازسنجی، آموزشها متناسب با بازار کار ارائه شود و با استفاده از اعتبارات ملی و استانی کارگاههای موجود راارتقا ‌یابند.

انصاری برگزاری المپیادهای مهارتی را راهی برای فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در گسترش آموزشهای مهارتی بیان نمود و خاطرنشان کرد: حضور در مسابقات جهانی و شناسایی نخبگان مهارتی در سطح ملی و بین‌المللی یکی دیگر از اهداف این المپیادها می باشد.

وی با ابراز به اینکه مهارت‌آموزی و بالابردن کیفیت‌های آموزشی متناسب با نیازهای استان از اهداف اصلی اداره فنی و حرفه‌ای است گفت: برگزاری المپیادها به منظور فرهنگسازی به تحقق این اهداف کمک می‌کند.

مدیر کل فنی وحرفه ای استان زنجان تصریح کرد: نخبگان مهارتی که در مسابقات کشوری موفق به کسب مقام شوند تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند، ضمن اینکه می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی و صندوق کارآفرینی امید هم استفاده نمایند.

انصاری به برنامه‌ریزی لازم از سوی ارگانهای ذیربط در جذب نخبگان مهارتی در بنگاههای اقتصادی و واحدهای صنعتی تأکید کرد وگفت: باید چرخه و فرآیند مهارت و اشتغال به درستی تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال در بخش خدمات در دستور کار دستگاههای اجرایی استان زنجان قرار دارد، بیان کرد: حوزه خدمات زودبازده بوده و می‌تواند اشتغال پایدار ایجاد کند

انصاری با اشاره به اینکه آموزشهای مهارتی در دو بخش غیر رسمی با مسئولیت اداره کل فنی و حرفه‌ای و بخش رسمی شامل دانشکده‌های فنی و هنرستانهای کاردانش و فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش ارائه می‌شود، خاطر نشان ساخت: داشتن مهارت تنها به شرط دارا بودن کارت مهارت نیست و بیشتر شاغلان فاقد مهارت افراد با تحصیلات بالای دیپلم هستند.

ارسال نظرات