معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان زنجان:

زنجان رتبه چهارم در بین 31 استان کشور را از نظر کمترین میزان نرخ بیکاری دارد

بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری استان زنجان در سه ماهه نخست امسال رتبه چهارم در بین 31 استان کشور را دارد.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۲۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان زنجان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان زنجان گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری این استان در سه ماهه نخست امسال به 8.4 رسید که این میزان نسبت به میانگین کشوری 3.8 درصد پایین تر است و از این حیث، رتبه چهارم در بین 31 استان کشور را دارد.

حسین امیدمقدم با بیان اینکه بر اساس گزارش مرکز آمار ایران میزان نرخ بیکاری کشور در سه ماهه نخست امسال 12.2 درصد است، افزود: پس از استان های آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و استان مرکزی، زنجان در رتبه چهارم کشور از نظر پایین بودن نرخ بیکاری قرار داردکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نرخ بیکاری در استان زنجان یک دهم درصد کاهش دارد.

امیدمقدم اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی زنجان طی سه ماهه نخست جاری 40.3 درصد است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.8 درصد افرایش پیدا کرده است.

گفتنی است بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، میانگین نرخ مشارکت اقتصادی در سطح کشور در سه ماهه نحست سال جاری 39.5 درصد است.

وی با بیان اینکه استان زنجان از نظر میزان نرخ مشارکت اقتصادی، رتبه 11 را در کشور دارد، افزود: این استان در مقایسه با استان های آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و مرکزی که دارای نرخ پایین بیکاری هستند، دارای نرخ مشارکت بیشتری است به این معنا که میل به مشارکت در امور اقتصادی در زنجان نسبت به این استان ها بیشتر محسوب می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: شاخص های نرخ بیکاری مرکز آمار ایران بر اساس تعریف استانداردهای بین المللی است چرا که آمار و اطلاعاتی که در این خصوص تولید می شود باید قابلیت مقایسه بین المللی را داشته باشد.

ارسال نظرات