خبرهای داغ:
فرماندار بوکان:

کمبود پزشک مشکل جدی بیمارستان بوکان است

فرماندار بوکان گفت: در بیمارستان بوکان در زمینه تخصص‌های مختلف، کمبود پزشک وجود دارد که باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و پیگیری شهرستان این مشکل حل شود.
کد خبر: ۸۷۶۲۳۹۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی جمال خسروی امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان ضمن تسلیت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: با وجود ناملایمات بیرونی و سختی‌های داخلی، دولت در حوزه بهداشت و درمان موفق بوده و بوکان نیز به تبع آن همین طور بوده بنابراین راه‌اندازی مرکز تصویربرداری و احداث پایگاه‌های سلامت و بهداشت شاهد بر این ادعاست.

فرماندار بوکان بیان کرد: با توجه به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زمینه‌های احداث مرکز بهداشت شماره هفت شهری، مرکز بهداشتی روستاهای رحیم خان و تکانتپه و نیز زمینی به مساحت شش هزار متر مربع با سند ثبتی در روستای قارنجه به دانشگاه علوم پزشکی ارجاع شده که باید پیگیری شود.

ضرورت احداث مرکز بهداشتی و درمانی در شهر سیمینه
خسروی با بیان اینکه اساس شهر سیمینه کاهش بار جمعیتی به بوکان است افزود: احداث مرکز بهداشتی و درمانی در شهر سیمینه که شامل بخش‌های زایمان و درمانگاه شبانه‌روزی باشد جزو ضروریات است چون مرکز بهداشت فعلی تنهادر ساعات اداری مشعول به کار بوده و این جوابگوی شهر سیمینه نیست.

وی گفت: پس احداث مرکز بهداشتی و درمانی یا درمانگاه مناسب می تواند نه تنها شهر سیمینه، بلکه بخش سیمینه را پوشش داده و از مراجعه بیماران به بیمارستان بوکان کاسته شود.

 پرداختی کارکنان مرکز انتقال خون تعیین تکلیف شود

خسروی با اشاره به اینکه با طرح توسعه بیمارستان بوکان و افزایش تخت‌ها به 250 و استقبال شهروندان و مراجعه به بیمارستان بوکان اظهار کرد: فعالیت مرکز انتقال خون شهرستان با سه روز در هفته و تولید بیش از 6 هزار واحد هرچند از میانگین استانی بسیار بیشتر است اما باید تعیین تکلیفی در پرداخت کارانه کارکنان این مرکز و تامین نیروی انسانی صورت بگیرد.

وی افزود: در شهرستان بوکان در زمینه تخصص های مختلف کمبود پزشک وجود دارد و در خصوص استانداردسازی زنجیره سرما برای نگهداری واکسن که یخچال های موجود جوابگوی ظرفیت شهرستان نیست با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان این مشکلات حل شود.

خسروی با اشاره به مشکل کمبود فضای فیزیکی بیمارستان بوکان بیان کرد: کمبود فضای فیزیکی و هجوم جمعیت زیاد مردم سبب اختلال و نابه‌سامانی در نظم بیمارستان شده و یکی از دلایل آن سیل مهاجرت است و این کار به طور قطع بر فرهنگ مردم تاثیر می‌گذارد که لازم است حتما مدیریت فضا وجود داشته و آن مکان شان و آرامش موجود را داشته باشد.

ارسال نظرات