خبرهای داغ:
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

دولت با "ضدایرانی‌ها" قرارداد نفتی امضاء می‌کند/ اقدامات دولت انتخاباتی است

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: بی‌تردید اگر اقدامات محرمانه دولت روحانی ادامه داشته باشد، ظهور و بروز آن را در انتخابات ۹۶ خواهد دید.
کد خبر: ۸۷۶۱۹۹۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در رابطه با دلایل مخفی‌سازی قراردادهای نفتی توسط دولت یازدهم اظهار داشت: متاسفانه دولت یازدهم چه در حوزه قراردادهای نفتی و چه در موضوع برجام و FATF دولت محرمانه است و متاسفانه مردم را نامحرم می‌داند و بی‌شک این اقدام دولت در حوزه‌های مختلف کشور را متضرر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در جریان تمامی امور قرار بگیرند، گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز انقلاب مستضعفین بود چون مردم در شرایط جامعه و کشور سهیم شده و آن را از حالت سلطنتی خارج کردند، پس نامحرم‌خواندن مردم از سوی دولت خوشایند نیست.

"شفاف‌سازی" مطالبه جدی مردم در موضوع قراردادهای نفتی است

منتظمی افزود: با توجه به اینکه ملت ایران هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرده و هشت ماه نیز در فتنه 88 از ماهیت انقلابی و آرمان‌‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند، پس نامحرم‌خواندن این ملت در شأن دولت نیست بنابراین در حوزه قراردادهای نفتی خواسته و مطالبه جدی مردم این است که دولت "شفاف‌سازی" کند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه در طول تاریخ، کشورهای استکباری همچون انگلیس ثابت کردند که خواستار پیشرفت ایران نیستند تصریح کرد: در خود قرارداد کرسنت، همان شرکت‌های استعماری دست داشتند و جالب اینکه امروز اخباری که در حوزه قراردادهای نفتی به گوش می‌رسد، این است که بار دیگر همان شرکت‌هایی که در طول تاریخ، خون ملت را داخل شیشه می‌کردند، قرار است وارد کشور شوند.

وی با تاکید براینکه مردم در طول سالیان گذشته تجربه کرده‌اند که این شرکت‌ها خیر و صلاح مملکت را نمی‌خواهند، افزود: متاسفانه وزارت نفت از انتشار اخبار و اطلاعات قراردادهای نفتی ممانعت می‌کند در حالی که چرا باید وزارت نفت خود را کنار کشیده و به مردم نگوید که چه اتفاقاتی درباره بزرگترین ثروت مملکت رخ می‌دهد؟

عملکرد دولت در تحقق اقتصادمقاومتی در حد شعار است

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه دولت با این‌ اقدامات وابستگی بودجه به نفت را افزایش داد، اظهار داشت: این خود غلط‌ترین کار ممکن بوده و مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است چون دولت تا این زمان ثابت کرده که در حد شعار با اقتصاد مقاومتی برخورد کرده است.

منتظمی بیان کرد: اگر دولت در حوزه قراردادهای نفتی شفاف‌سازی نکرده و آن را به مجلس ارائه ندهد و علاوه بر آن ملت نداند که در این قراردادهای نفتی چه می‌گذرد، قطعا کسی که متضرر می‌شود خود دولت بوده و بار دیگر آیندگان در رابطه با این مسائل قضاوت خواهند کرد.

منتظمی گفت: اینکه قراردادهای نفتی بین 10 تا 12 مرتبه بررسی و برگشت‌ خورده است نشان می‌دهد که این قراردادها مشکلات فراوانی دارند و معلوم هم نیست که این عدم شفافیت چه علتی دارد؟

اقدامات دولت در کاهش تورم "ناموفق" بود

منتظمی افزود: تمامی این اقدامات برای کاهش تورم انجام شد حال آنکه این کاهش تصنعی سبب ضربه به کارگر، اقتصاد و شرکت‌های مختلف شد و متاسفانه این خود فاجعه‌ای در آینده به وجود می‌آورد تا جایی که هم اکنون پس از سه سالی که دولت این سیاست را عملی کرده، نتایج آن را کاملا احساس می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بی‌تردید اگر قرار باشد که این کارهای محرمانه دولت روحانی ادامه داشته باشد مطمئنا دولت ظهور و بروز آن را در انتخابات 96 خواهد دید، بنابراین دولت باید از کارهای انتخاباتی دست برداشته و با صداقت همه چیز را به ملت بازگو کند، چون دور زدن مجلس چه در قراردادهای نفتی و چه در پیمان FATF و برجام در شأن دولت نیست.

منتظمی با بیان اینکه قرار بود که پس از برجام تحریم‌ها از بین برود افزود: متاسفانه کشور در این زمینه دچار خودتحریمی شده‌ و این یک بیماری است و اگر با آن مقابله نشود قطعا در آینده نزدیک فاجعه اقتصادی به وجود می‌آید.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: بی‌شک دولت باید بداند که با شرکت‌هایی قراردادهای نفتی منعقد می‌کند که در گذشته امتحان خود را پس داده‌اند. پس این امتحان پس دادن‌ها مشخص کرده که دولت از نظر اقتصادی و سیاسی متضرر شده و اگر دولت با این روند پیش رود نخستین دولت یک دوره‌ای کشور می‌شود.


ارسال نظرات