خبرهای داغ:
امام جمعه بوکان:

مسلمانان باید تابع راه و مسلک امام حسین (ع) و یارانش باشند

امام جمعه بوکان گفت: مسلمانان باید تابع راه و مسلک امام حسین (ع) و یارانش باشند و عدالت آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و محبت و فداکاری این بزرگوارن نسبت به مسلمانان الگو قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۱۹۸۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه بوکان در خطبه های نماز جمعه که با حضور خیل عظیم نماز گزاران در مسجد جامع این شهر برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: امام حسین (ع) و یارانش با آزاگی و استقامت خود حماسه بشری را آفریدند و خویش را در دل تاریخ و وجدان بشرهای فضیلت خواه ابدی ساختند.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده با تبیین نقش امام حسین (ع) در واقعه کربلا بیان کرد: سربلندی و آزادگی امام حسین (ع) باید الگوی همه قرار بگیرد چون علاوه بر نقش تاریخی خود و تاثیر گسترده اجتماعی واقعه کربلا در قالب فرهنگی به صورت منحصر به فرد درآمده است و هیچ گاه از اذهان پاک نمی شود.

خلیفه زاده تصریح کرد: امام حسین( ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید شدند و بدین صورت سبب ایجاد محبت در دل مسلمانان شدند پس پیروان واقعی ایشان هم باید تا حد شهادت پیرو آیین آن بزرگوار باشند.

وی افزود: مسلمانان باید تابع راه و مسلک امام حسین (ع) و یارانش باشند و عدالت آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و محبت و فداکاری این بزرگوارن نسبت به مسلمانان الگو قرار گیرد.

خلیفه زاده تصریح کرد: امام حسین )ع) کسی بود که فریب زر و زور و تزویر را نخورند و باید این مقوله به درستی و طبق فرهنگ روز و زمان برای جهانیان تبیین شود.

امام جمعه بوکان با برشمردن اقسام مسلمانان تصریح کرد: مسلمانان به سه دسته تقسیم می شوند دسته ای که گناه کارند و به اسلام تطاهر می کنند، دسته ای دیگر که کار خیر و گناه آنها برابر است و دسته سوم کسانی هستند که کار خیر انجام می دهند و اعمال و گفتار آنها طبق شریعت اسلام و مسلمین است و به حقیقت اسلام واقعی را در خود جایی داده اند که باید همانند آنها عمل کرد و اسلام واقعی را این گونه به جهان معرفی کرد.

ارسال نظرات