ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزش غذایی نیاز استان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ ایمنی و سلامت غذا از استان‌های آسیب‌پذیر بوده که برپایی نمایشگاه‌های مواد غذایی می‌تواند کمک شایانی در سلامت غذایی استان داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۶۱۹۴۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

فتاح محمدی صبح امروز در آیین افتتاح نمایشگاه روز جهانی غذا در مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برپایی نمایشگاه در خصوص گرامیداشت روز جهانی غذا و آگاه‌سازی جامعه در خصوص الگوی مصرف و امنیت غذایی بسیار مهم است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف و صحیح تاکید کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ ایمنی و سلامت غذا از استان‌های آسیب‌پذیر بوده که برپایی نمایشگاه‌های مواد غذایی می‌تواند کمک شایانی در سلامت غذایی استان داشته باشد.

محمدی برپایی دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های غذایی را در آگاه‌سازی جامعه در خصوص سلامت غذایی را مهم عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های متولی با ورود جدی به این حوزه می‌توانند آگاه‌سازی لازم را انجام دهند.

وی آگاه‌سازی در خصوص مصرف محصولات ارگانیک را در افزایش سلامت غذایی و امنیت آن مهم خواند و گفت: دستگاه‌‎های مربوطه باید با حساسیت بیشتری محصولات ارگانیک تولید کنند و مصرف سموم و کودهای شیمیایی در محصولات را به حداقل برسانند  و مصرف محصولات ارگانیک را با اهمیت و ویژگی‌های آن در جامعه نهادینه کنند.

محمدی مصرف فست‌فودها را از الگوهای ناصحیح غذایی عنوان کرد و گفت: متاسفانه مصرف فست فودها بسیار بالا رفته و تمایل به سمت غذاهای خانگی کمتر شده لذا مصرف این نوع غذاها باعث چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید آگاه‌سازی لازم در خصوص مصرف فست‌فودها و عدم استفاده از آن‌ها صورت گیرد.

نمایشگاه روز جهانی غذا از 24 لغایت 26 مهر ماه جنب معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد انتهای خیابان فردوسی شهر یاسوج دایر است.

بر پایه این گزارش غرفه ایستگاه نقاشی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد شد.

ارسال نظرات