میزان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در گچساران افزایش یافت

فرماندار شهرستان گچساران از افزایش تسهیلات پرداختی به ساکنین بافت فرسوده گچساران در راستای نوسازی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۱۹۳۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷

جلسه توجیهی مددجویان کمیته امداد ساکن در بافت فرسوده گچساران با عبدالرحیم رحیمی فرماندار این شهرستان برگزار شد.

رحیمی در این نشست اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده میزان اعتبارات اولیه نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان افزایش یافت.

فرماندار گچساران در ادامه افزود: میزان تسهیلات بانکی نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده این شهر که 300 میلیون ریال بود در حال حاضر به 400 میلیون ریال افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و ارائه گزارشات نهایی و بازدیدهایی که در این مدت مسوولان کشوری از بافت فرسوده گچساران به عمل آوردند چنین تصمیمی اتخاذ شده است.

رحیمی گفت: با توجه به اینکه ساکنین بافت فرسوده گچساران جز قشر کم‌درآمد این شهرستان به شمار می‌روند دولت و مسوولان نگاه ویژه‌ای در راستای کمک به ساکنین این بافت دارند.

وی تصریح کرد: بیش از چهار هزار و 500 واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان نیاز اساسی به نوسازی دارند.

رحیمی در تشریح وام پرداختی از سوی دولت گفت: کارمزد تسهیلات بانکی این وام، پنج درصد است و در یک دوره 15 ساله از سوی مردم پرداخت می‌شود.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: مبلغ 60 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض نیز در این طرح در نظر گرفته شده است که به صورت بلاعوض به ساکنین پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تخریب، جمع‌آوری نخاله بافت فرسوده، صدور رایگان پروانه ساخت و نظارت، معافیت از پرداخت هزینه انشعاب‌های آب، برق و گاز از دیگر برنامه‌های دولت برای تشویق مردم به نوسازی واحدهای بافت فرسوده دوگنبدان است.

رحیمی اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به تسهیلات ویژه‌ای که از سوی دولت به ساکنین این محلات پرداخت می‌شود، مردم نیز استقبال خوبی از این طرح داشته باشند.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده گچساران ممکن است بحرانی جدی در آینده ایجاد کند، تصریح کرد: به همین خاطر هم نماینده مردم در مجلس و هم مسؤولان استانی و شهرستانی به جد به دنبال نوسازی این بافت فرسوده هستند.

ارسال نظرات