کریمی قدوسی در گفت و گو با «بسیج»:

هدیه دادن به دشمن، بیانگر نگاه ذلیلانه تیم مذاکره کننده است/ منتظر خبرهای تلخ‌تری از پشت صحنه‎های مذاکرات باشید

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آقای ظریف به دلیل عدم حضورش در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در زمان سختی‎های این کشور، هیچ شناختی از انقلاب ندارد و آنچه فضیلت می‎بیند آن را در چهره امریکایی‎ها مشاهده می‎کند.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۲۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره هدایای نفیسی که توسط تیم مذاکره کننده هسته‎ای به همتایان امریکایی خود داده است اظهار داشت: تیم مذاکره کننده از ابتدا راهبرد مذاکرات را اشتباه انتخاب کرد و این همان چیزی بود که بنده در صحن علنی مجلس در سوال از آقای ظریف اشاره کردم که دیپلماسی تقابل با دشمن در پشت میز مذاکره را تبدیل به دیپلماسی تعامل می کند و مصداق پهن کردن فرش قرمز زیر پای دشمن است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: آقای ظریف به خاطر حضور بلند مدت خود در امریکا که از زمان نوجوانی به امریکا رفته و در آنجا تحصیل کرده و با توجه به اینکه یکی از اساتید او وزیر خارجه اسبق امریکا " مادلین آلبرایت " بوده؛ طبیعتا نگاه او به امریکایی‎ها یک نگاه توام با احترام و همراهی با نگاه بر مبانی دیپلماسی آنهاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: آقای ظریف پیش ما که می‎آید نشان ‎دهد که امریکا غیرقابل اعتماد است و پیش امریکایی‎ها که می‎رفت تلاش می‎کرد اعتماد آنها را به خود جلب کند! و این رفتاری بود که آقای ظریف سعی می‎کرد آن را پنهان کند.

نماینده مردم مشهد تصریح کرد: دادن این هدایا آن هم در این حجم توسط تیم مذاکره کننده هسته‎ای برخلاف عرف دیپلماسی دنیاست؛ در عرف دیپلماسی اگر هیئتی به دعوت کشوری به آن کشور سفر می‎کند هدایایی همراه خود می‎برد و بعد از مذاکرات و صرف نهار و شام کاری  این هدایا را می‎دهد و این درصورتی است که به آن کشور دعوت شده باشد و یک روابط عادی بین این دوکشور وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: بردن این هدایا به امریکا و تحویل آن به کدخدای دهکده شیطانی جهان، بیانگر نگاه توام با ذلت این افراد است و نشان دهنده این است که آقای ظریف به دلیل عدم حضورش در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در زمان سختی‎های این کشور، هیچ شناختی از انقلاب ندارد و آنچه فضیلت می‎بیند آن را در چهره امریکایی‎ها مشاهده می‎کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خاتمه یادآور شد: جز تاسف و اندوه از این همه کج‎فهمی و بی‎توجهی نسبت به ارزش‎های انقلاب توسط این تیم مذاکره کننده چیز دیگری نمی‎توان به دست آورد و فکر می‎کنم اخبار بعدی که از پشت صحنه‎های مذاکرات این تیم مذاکره کننده برسد، شنیدن آن برای مردم خیلی تلخ‎تر از آن چیزی است که تا اکنون شنیده‎اند.
ارسال نظرات