مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

تخریب غیر قانونی مرتع توسط یک فرد متخلف با آتش و بولدوزر

یک متخلف که قصد تصرف منابع ملی را داشت با جلوگیری و ممانعت محیط بانان روبرو شد.
کد خبر: ۸۷۵۹۸۴۷
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ازجلوگیری و ممانعت محیط بانان از یک متخلف که قصد تصرف منابع ملی را داشت خبر داد و گفت: یک فرد متخلف که با آتش افروختن و تخریب مرتع با استفاده از بولدوزردر اراضی روستای میرجان از توابع بخش مرکزی زنجان که قصد تصرف منابع ملی را داشت توسط محیط بانان اداره کل جلوگیری شد.

سیدرضا موسوی افزود: محیط بانان این اداره کل حوالی ساعت 15 بعدازظهر جمعه 16/ 7/ 95 در منطقه میرجان زنجان واقع در بخش زنجانرود به محض مشاهده آتش سوزی مرتع در محل حاضر و پس از اطفا و مهار آتش سوزی نسبت به دستگیری عامل این حریق اقدام کردند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این آتش سوزی حدود پنج هکتار از مراتع موجود منطقه از بین رفت، اظهار داشت: یکی از اهالی این منطقه با ایجاد عمدی آتش و از بین بردن مرتع مورد نظر خود، قصد داشت تا با زیرو رو کردن خاک، آثار باقی مانده ناشی از آتش را محو کرده و پس از مسطح کردن زمین نسبت به کشت محصولات کشاورزی اقدام کند.

موسوی خاطر نشان ساخت: موضوع از سوی محیط بانان صورتجلسه شده و به منظور تصمیم گیری به اداره کل منابع طبیعی استان زنجان ارائه خواهد شد.

ارسال نظرات