اعزام بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دختر مدارس دماوند به مناطق عملیاتی غرب کشور

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از اعزام بیش از ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دختر مدارس این شهرستان به مناطق عملیاتی غرب کشور در قالب اردوی راهیان نور خبر داد
کد خبر: ۸۷۵۹۸۴۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از اعزام بیش از ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دختر مدارس این شهرستان به مناطق عملیاتی غرب کشور در قالب اردوی راهیان نور خبر داد.محمدرضا مشهدی عباسی با اعلام این خبر  اظهار کرد: در قالب اردوی راهیان نور، تعدادی از دانش آموزان دختر مدارس دماوند در مناطق عملیاتی غرب کشور جهت بازدید از این مناطق، به مدت سه روز اسکان خواهند داشت.

وی گفت: همچنین اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنج مرحله تعداد ۷۰۰ نفر دانش‌آموز دختر و پسر را راهی مناطق جنگی و عملیاتی کشور خواهد کرد که دو مرحله به مناطق غرب و سه مرحله به مناطق جنوب می‌باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: در مرحله اول تعداد ۳۰۸ نفر دانش‌آموز باید به مناطق عملیاتی غرب اعزام شوند که دانش‌آموزان پسر مدارس این منطقه در هفته آینده اعزام می‌شوند.

مشهدی عباسی تصریح کرد: هزینه اعزام هر دانش‌آموز به مناطق عملیاتی غرب مبلغ یک میلیون ریال می‌باشد که به طور کلی مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال جهت انجام این فعالیت فرهنگی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند تقبل شده است.

وی در پایان زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و سیره فکری و عملی آنها را بزرگترین ابزار مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و تأکید کرد: تداوم مسیر شهدا ضامن استقلال، عزت، امنیت و توسعه پایدار کشور است که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشت.

لازم به ذکر است صبح امروز با حضور مسئولان  اولین گروه از دانش آموزان مدارس شهرستان دماوند در سال جاری راهی مناطق عملیاتی غرب کشور شدند.

همچنین سرهنگ پاسدار حسن مرشدی فرمانده حوزه مقاومت بسیج رودهن  در حاشیه مراسم بدرقه دانش‌آموزان دختر رودهنی به اردوی راهیان نور اظهار داشت:  هماهنگی‌ها با بسیج دانش‌آموزی و مسؤولان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند برای اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور و برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب و جنوب غربی کشور که استان‌های کرمانشاه و خوزستان را شامل می‌شود، قبل از آغاز سال تحصیلی انجام‌ شده بود. 

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سپاه رودهن با بیان اینکه اردوی راهیان نور تنها یک اردو نیست، تصریح کرد: راهیان نور یک نعمت الهی است که دانش‌آموزان از این نعمت باید به خوبی استفاده کنند و از آن بهره‌مند شوند.

مرشدی افزود: حوزه مقاومت بسیج سپاه رودهن تا پایان سال در پنج مرحله دانش‌آموزان را به راهیان نور اعزام می‌کند که تا قبل از آغاز امتحانات در دی‌ماه سه مرحله انجام خواهد گرفت.

وی در خصوص تأثیر بازدید از مناطق جنگی در دانش‌آموزان بیان کرد: متأسفانه امروز باوجود ماهواره و فضاهای مجازی دانش‌آموزان روزبه‌روز از دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان دورتر می‌شوند و برگزاری این اردوها بهانه‌ای است تا دانش‌آموزان از نزدیک و با خاطراتی که برای آنها بازگو می‌شود، متوجه شوند چه افرادی برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خون خود را اهدا کردند تا امروز با رهبری امام خامنه‌ای بتوانیم باوجود این همه حمله فرهنگی و... در آرامش باشیم.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سپاه رودهن که در سال‌های گذشته مسؤول اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور بود، خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که عهده‌دار مسؤولیت اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی غرب و جنوب غربی بودم، به‌ غیر از تأثیر معنوی در روحیه دانش‌آموزان معجزات زیادی را مشاهده کردم.

مرشدی ادامه داد: در ماه عزیزی قرار داریم و عزای حسینی را به همه شیعیان جهان تسلیت عرض می‌کنم و ما هر چه داریم از برکت خون شهداست و امیدواریم در روز قیامت آقا اباعبدالله حسین(ع)، ضامن همه ما باشد.

 
 
ارسال نظرات