مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

مکتب عاشورا در تربیت نفس، اخلاق تاثیر می گذارد

بیشک حضور در مکتب با عظمت و انسان ساز کربلا و عاشورا می تواند افراد بسیاری داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۵۹۵۶۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در مراسم تجلیل از فرزندان کارکنان این اداره با بیان این مطلب گفت: قبل از آنکه بار سفر بسته و راهی دیار باقی شویم باید حساب کار خود را پیش آنکه حسابرسی کنند محاسبه کنیم. بخاطر اقدامات نا شایسته از خداوند طلب بخشش کرده و در سدد توبه و جبران برآییم. در این فرصت محدود و البته کوتاه عمر با برنامه ریزی معنوی پایانی خوش برای دنیا خود برجای گذاریم و با رویی گشاده و نفسی مطمئن وارد دنیای باقی شویم.

حجت اسلام مسعود صفی یاری افزود: بیشک حضور در مکتب با عظمت و انسان ساز کربلا و عاشورا می تواند در تربیت نفس، اخلاق و رشد معنوی افراد تاثیر بسیاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه خداوند محرم را فرصتی برای انسان سازی قرار داده است افزود: مدرسه حسینی به وسیله امام حسین در روز عاشورا بنا نهاده شده و تا ابد پا برجا خواهد ماند. همه افراد با همه گروه های سنی میتوانند در این مکتب حضور یافته و از تمام معارفی که میتواند زندگی دنیا و آخرتش را تامین کند بهره مند شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان

ضمن اشاره به اینکه شاگردان مدرسه حسینی بر مبنای اخلاق نبوی تربیت میشوند اظهار داشت: امام حسین (ع) به ما آموخت که چگونه اسلام واقعی را از اسلام جعلی تشخیص دهیم. او به ما آموخت که در جامعه میتواند هم اسلام حسینی باشد هم اسلام سفیانی، هم میتواند اسلام علوی باشد و هم اسلام معاویه ای و در حال حاضر نیز هم میتواند اسلام ناب محمدی باشد و هم اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی، بنابراین تشخیص راه درست در شرایطی که فضای جامعه برای تشخیص غبار آلود است تنها با استفاده از مکتب امام حسین امکان پذیر است.

حجت‌الاسلام صفی یاری بیان کرد: امام حسین(ع) در تلخ ترین لحظه ها از یاد خدا غافل نیست. امام حسین (ع) در اوج مصیبت ها خدا را به یاری خواند و از او طلب بخشش کرد. مدرسه امام حسین به ما میآموزد که در تلخ ترین لحظات به یاد خدا باشید چرا که او میتواند شما را یاری کند. با نگاهی عمیق توأم با تأمل و بصیرت به واقعه عاشورا بنگریم در این صورت گریه در عزای سید و سالار شهیدان موثر و مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه کربلا مدرسه عشق است گفت: در این مدرسه میتوان عشق، وفا، ادب و احترام را از آموخت. اگر با دقت در رابطه سید الشهدا با خواهرش به رابطه شان با فرزندان و یارانشان بنگریم خواهیم دید که کربلا تصویری از عشق و وفا دارای بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطر نشان ساخت: مدرسه امام حسین علاوه بر آموزش درس های اعتقادی و عاطفی درس عفاف و حجاب، درس جنگ آوری، درس ایثار و فداکاری و صد ها درس دیگر را به عاشق حضرت ابا عبدالله میدهد.

ارسال نظرات