مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زنجان:

برگزاری نشست "عاشورا؛ از قیام تا قیام" در دانشگاه پیام نور زنجان

نشست "عاشورا؛ از قیام تا قیام" با حضور حجه الاسلام والمسلمین طائب در دانشگاه پیام نور زنجان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۵۹۴۱۹
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زنجان از برگزاری نشست "عاشورا؛ از قیام تا قیام" خبر داد و گفت: شناخت افراد دخیل در واقعه عاشورا بسیار مهم و حیاتی است و تبیین شخصیت های مختلف این قیام می تواند شیوه برخورد جامعه امروزی با حوادث پیش رو را به درستی تبیین نماید.

علیرضا خسروی با اشاره به لزوم تبیین صحیح واقعه بزرگ عاشورا افزود: شخصیت های مهمی که چه در جناح حق یعنی لشگر اباعبدالله (ع) و چه در جناح باطل یعنی لشگر عمربن سعد قرار دارند، اعمال بسیار خاص و ویژه ای از خود بروز داده اند که گروه اول در فداکاری و درستی و گروه دوم نیز در شقاوت و بد نامی، زبانزد هستند.

وی اظهار داشت: حرکت امام حسین (ع) بایستی به طور کامل تبیین گردد؛ این که چرا ایشان با اهل بیت خود به کربلا آمدند و بسیاری از مسائل اینچنینی وجود دارد که اهمیت این حرکت عظیم را نشان می دهد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زنجان ادامه داد: همگان متصور بودند که قیام امام حسین (ع) در کربلا مدفون خواهد شد؛ اما عظمت کار امام (ع) وقتی هویدا می شود که قیام دوم در کوفه و شام و توسط آل الله اتفاق می افتد که ضربه نهایی و کاری را به حکومت طاغوت زمان وارد می سازد.

خسروی در پایان خاطرنشان کرد: لزوم تبیین واقعه عظیم عاشورا ما را بر آن داشت تا از سخنران مطرح و عالم ارزشمند، حجت الاسلام و المسلمین طائب که چند روزی مهمان زنجان هستند بهره ببریم و امیدواریم این برنامه برکات به همراه داشته باشد.

لازم به ذکر است نشست بزرگ عاشورا از قیام تا قیام، روز شنبه ۱۷ مهرماه و از ساعت ۱۶ در محل سالن شهید چمران دانشگاه پیام نور زنجان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات